Az új generációs Q5-ből is bemutatta a csúcsmodellt az Audi, és legyenek bármennyire is kegyvesztettek a dízelek, az újdonságot bizony TDI motor hajtja. Méghozzá nem is lassan.

Készült már SQ5 az előző szériából, és most az Audi középső szabadidő-terepjárójának jelenlegi generációjából is kijött a csúcsmodell. Az elődje dízel volt, a 3.0 TDI abban 313 lóerőre és 650 Nm-re volt képes. Az újdonság is a hathengeres dízelt kapja, de már 347 lóerővel és 700 Nm maximum nyomatékkal.

A nyolcfokozatú automata váltó és a quattro hajtás széria. A típus újdonsága a 48 voltos mild hibrid rendszer, aminek az akkumulátora a hátsó ülések alá került, egy erről hajtott elektromos meghajtású kompresszor is segíti a motort a turbó mellett.

Az SQ5 ezzel 5,1 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége, amit el is várhatsz egy ilyen sportváltozattól.

Az Audi szerint ugyanakkor 6,6 literes átlagfogyasztás is elérhető száz kilométeren, amiben szintén a mild hibrid rendszer segíti az SQ5-öt. Például 22 km/óra alá lassítva leállítja a motort, de menet közben akár 55 és 160 km/óra közötti tempónál is képes vitorlázni, egy időre le is állítva a motort, és töltve az akkumulátort.

Persze az SQ5 inkább a sportossága miatt érdekes, és ebben szerepet kap a három centivel ültetett futómű és a szériában is 20 colos, de felárért akár 21 colos kerék is.

Ez is érdekelhet:

Formába hozták, még pengébb lett a 400 lóerős Audi TT RS

Győrben készül az autó és az öthengeres motorja is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában