Példás.

Hat évtized után 2019 volt az első év, amikor nem vesztette életét közlekedési balesetben egyetlen gyalogos vagy kerékpáros sem Helsinki útjain. Ez volt az első ilyen esztendő 1960 óta, amikor a finn fővárosban megkezdték a halálos kimenetelű közlekedési balesetek regisztrálását. A norvég főváros, Oslo mellett Helsinki a második észak-európai főváros, ahol tavaly első ízben egyetlen gyalogos vagy kerékpáros sem vesztette életét közlekedési balesetben.

A közlekedési balesetben elhunytak száma az elmúlt években folyamatosan csökkent a másfél millió lakosú Helsinkiben, a 2010-es években átlagosan évi hétre esett vissza. Az 1980-as években és az 1990-es évek elején még évente mintegy harminc ember vesztette életét, főleg gyalogosok, a leggyászosabb esztendő 1965 volt, akkor nyolcvannégyen haltak meg közlekedési balesetben.

"A megnövekedett közlekedésbiztonság több tényező együttesének köszönhető. Biztonságosabbá vált a közlekedés az utak fejlesztésének, a közlekedési ellenőrzések fokozásának, a járművek biztonságosabbá válásának, a technológiának és a jobb mentési szolgáltatásoknak köszönhetően. A sebességhatárok csökkentése is kulcsfontosságú faktor volt" – állítja közleményében Anni Sinnemäki városi környezetért felelős alpolgármester.

Helsinkiben a sebességhatárokat az 1970-es évek óta fokozatosan csökkentik. A legtöbb lakott területen és a városközpontban jelenleg 30 km/h a maximális sebesség, a főútvonalakon 40 km/h, és a külvárosi területeken is csak 50 km/h.

Ez is érdekelhet:

A pofátlan autósok leggyakoribb kifogásai is kiderülnek ebből a riportból

Nézd meg, hogyan dolgoznak a civil autós rendőrök!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában