Kipróbáltuk a CR-V-kínálat csúcsát.

Nemrég írt Bodor kolléga egy tesztet egy Honda CR-V-ről.

Szeretlek is meg nem is, így van ez az új Honda CR-V Hybriddel – teszt

Elég nehéz erről az autóról írni, mert fifty-fifty arányban vegyesek az érzéseink vele kapcsolatban.

Az egy fehér színű Hybrid volt, kétliteres, négyhengeres szívó benzinmotorral és két elektromossal, 184 lóerő rendszerteljesítménnyel, fokozatmentes automata váltóval, RFJ-764 rendszámmal. A Playernél fontosnak tartjuk a változatosságot, ezért következik egy fehér színű Honda CR-V Hybrid tesztje, amelyben egy kétliteres, négyhengeres szívó benzinmotor és két villanymotor van meg egy fokozatmentes automata váltó, a rendszerteljesítmény 184 lóerő, a rendszáma pedig:

Világújdonság lenne, ha ugyanolyan konfigurációjú autókat próbálnánk ki a rendszám számértéke szerint növekvő sorrendben, de meghagyjuk másnak ezt a forradalmi lehetőséget. Már csak azért is, mert a két kocsi között van egy fontos különbség: a múltkori CR-V elsőkerék-meghajtású, típusneve szerint 2WD volt, ez viszont összkerekes, vagyis 4WD.

A különbség számszakilag, hogy ez úgy hetven kilóval nehezebb, négy tized másodperccel lassabban ér százra (9,2 másodperc alatt), ezenkívül elérhető a legmagasabb, Executive felszereltségi szinttel is, és ha szükséges, a hátsó kerekei is bekapcsolódnak a hajtásba, ami annak ellenére is jól jön néha, hogy Honda CR-V-kkel ritkábban járnak terepen, mint az emberek a Holdon szoktak.

Zöld rendszámot persze erre sem adnak: a jelenlegi szabályzás szerint ilyet villanyautók mellett a tisztán elektromos módban legalább huszonöt kilométer megtételére alkalmas plug-in hibridek, illetve minimum ötven kilométer elektromos hatótávú hibridek kaphatnak, a konnektor nélküli CR–V viszont nagyjából két kilométerre képes. Ez az ingyen parkolás és más könnyítések miatt egyelőre hátrány a magyar piacon – ráadásul hibrid CR-V-ből állami támogatásra jogosító hétüléses sincs, csak a benzinesből –, a zöldebb gondolkodású, főként városban közlekedők számára viszont igazi dízelalternatíva az akár hat liter alatti fogyasztásával.

Az összkerekes CR-V egyébként olyan, ahogyan azt Tomi leírta a 2WD-ről – azt leszámítva, hogy szerintem a gyönyörű messze nem ilyen, de hát ez ízlés kérdése (ami nekem mondjuk van). Kellően tágas, családi használatra is alkalmas, vezetési élményt viszont csak akkor ad, ha azt nyugodt, inger nélküli haladásként definiáljuk. A motor és a fokozatmentes automata váltó is észrevétlenül dolgozik, (*) amíg nem próbáljuk hirtelen gyorsításra bírni az üresen is nagyjából 1,7 tonnás kocsit, mert akkor hallhatóvá, ráadásul irritáló hangszínűvé válik a motor. A kényelmes, kellemes autózásban viszont partner, akár csúszósabb úton is.

8,26 millió forint a legolcsóbb Honda CR-V (1.5 VTEC Turbo 2WD Comfort), az elsőkerekes hibrid minimum 10,17 millió (2.0 i-MMD Hybrid 2WD Comfort), az eggyel magasabb, Elegance felszereltségű, összkerekes hibrid ára 11,64 millió forint. A tesztautó (2.0 i-MMD Hybrid 4WD Executive) a CR-V-kínálat legdrágább darabja, 13,8 millió forintba kerül.

Ez is érdekelhet:

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Öt autó, aminek a bemutatója után meg kellett változtatni a nevét

A Maserati csendes szellője az elektromos GranCabrio Folgore

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés