A Hyundai azzal a nem titkolt céllal mutatta be az i30-at, hogy az alsó-középkategória legjobbjai közé lépjen vele. A Golf koreai riválisa most megújult, és nemcsak a külseje, de a technikája is tartogat újdonságokat.

2016-ban jelent meg a Hyundai i30 jelenlegi generációja, ezért még egyáltalán nem számított réginek, de a koreai márkánál mostanra tervezték be a ráncfelvarrást. Az elmaradt genfi autószalonon mutatták volna be az i30 megújult változatát, ami még erősebb konkurenciája lehet a Golfnak, Astrának és Focusnak.

Az i30 továbbra is háromféle karosszériával készül, az ötajtós és a kombi mellett ott a kupéformájú Fastback is.

A ráncfelvarrással szélesebb hűtőmaszkot, átszabott lökhárítókat és új fényszórókat is kapott az autó, ahol a nappali menetfények V-alakban világítanak, a fényszóró és a hátsó lámpa pedig teljesen LED-es is lehet. A képeken látható bronz és vörös fényezés is új.

A Hyundai rögtön kétféle külsővel mutatta meg az i30-at, az elegánsabb alapmodell mellé érkezik ismét a sportosabb N-Line,

amit mostantól kombi karosszériával is lehet kérni. A nagyobb légbeömlős első és diffúzort mintázó hátsó lökhárítójával az N-Line külsőre közelebb került a csúcsmodell i30 N-hez, aminek még nem mutatták meg az átszabott változatát.

A belső térben a korábbi 8 colos érintőképernyő helyett egy szélesvásznú 10,25 colos kijelző rendelhető,

hamarosan vezeték nélküli okostelefon-tükrözéssel, és a kormánykerék mögött is egy új, 7 colos képernyő vetítheti a sebességmérőt. A vezetési asszisztensek sora sávban tartó segéddel, valamint tolatáskor és sávváltáskor akadály észlelése esetén fékező rendszerrel bővült.

A motorkínálat teljesen megújult, és továbbra sem kell lemondani az egyszerű szívómotorról,

az 1,5 literes négyhengeres erőforrás 110 lóerőre és 144 Nm-re képes, és hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik hozzá. Szintén újdonság az 1,5 literes T-GDi, ez a négyhengeres, turbós benzinmotor 160 lóerős és 253 Nm a maximum nyomatéka.

A korábbi választékból került át a háromhengeres, turbós benzines 1.0 T-GDi 120 lóerővel és 172 Nm-rel, és a Hyundai kitart a dízelek mellett is. Az 1,6 literes, négyhengeres turbódízel két változatban rendelhető, az egyik 115, a másik 136 lóerős, a hatfokozatú kézi helyett hétfokozatú duplakuplungos váltót is lehet kérni. Az 1.0 T-GDi-hez opcióként rendelhető, az 1.5 T-GDi-hez és az erősebb 1.6 CRDi-hez pedig széria

a 48 voltos mild hibrid rendszer, amihez a Hyundai egy intelligens kézi váltót is fejlesztett, ez a gázpedál felengedésére leválasztja a motort a hajtásról, de akár le is állíthatja.

Ez is érdekelhet:

Az ár-élmény bajnok – Hyundai i30 N-teszt

A Hyundai történetében nagyon fontos karakter lesz az N.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés