A formáját már korábban megmutatta a Hyundai, akkor még név nélkül, most pedig azt is elárulta, hogyan fogják hívni és mire képes az üzemanyagcellás crossover. Ahol már lehet hidrogént tankolni, ott a Nexo mindenben ideális autónak tűnik.

2020-ig összesen tizennégy környezettudatos modellt mutatna be a Hyundai, amiből öt hibrid, négy konnektorról tölthető hibrid és négy tisztán elektromos autó lesz. Már most is van néhány ilyen típus a kínálatban, például az Ioniq, ami egyedülálló módon mindháromféle változatban kapható. A tizennegyedik pedig

a Hyundai vadonatúj üzemanyagcellás autója lesz, amit hidrogénnel kell tankolni, elektromos motor hajtja, és az egyetlen mellékterméke a víz.

Már eddig is volt ilyen autója a Hyundainak, a Tucson elődjeként kínált ix35-ből építették, és olyan országokban lehetett lízinggel hozzájutni, ahol már lehet hidrogént tankolni. Most azonban nem egy létező típust alakítottak át, hanem az alapoktól kezdődően üzemanyagcellásnak építették az autót, aminek a neve a jól hangzó Nexo lett. Még a kissé furcsa formáját is meg lehet kedvelni, ha egy ideig nézegeti az ember.

A képeken talán nem jön át, de a mérete éppen akkora, mint egy középkategóriás crossovernek, amiből a legtöbbet eladnak manapság. A hossza 4,67 méter, a szélessége 1,86 méter, a magassága 1,53 méter, a tengelytávolság pedig 2,79 méter, ami garancia lehet a tágas utastérre.

A Hyundai szerint a Nexo mindenben túltesz az elődjén: könnyebb, tágasabb, erősebb, gyorsabb, hatékonyabb és csendesebb is.

Sok adattal még nem kényeztettek el minket, ezért a méretein kívül csak azt tudjuk, hogy 600 kilométer a hatótávja, és a 700 bar nyomású hidrogénkútról

5 perc alatt meg lehet tölteni a tankot, amivel 600 kilométer tehető meg, míg egy elektromos autóba ennyi idő alatt legfeljebb 60 kilométerre elegendő energiát tölthetünk.

Mivel elektromotor hajtja, a Nexo ugyanolyan fürge, mint a villanyautók, 163 lóerős villanymotorja 9,5 másodperc alatt gyorsítja százra.

A jövő autójáról van szó, ezért a Hyundai egy lépéssel tovább ment a ma elérhető vezetéssegítő rendszerekhez képest. 0-tól 150 km/óráig képes önállóan tartani a távolságot és a sávot az autó, ezen kívül a világon elsőként holttérfigyelő kamerája is lesz, ami nemcsak jelez, hanem meg is mutatja, ha egy másik jármű útban van a sávváltáskor. Jól hangzik még a kiszállás után gombnyomásra teljesen önállóan beparkoló rendszer is.

Mivel a hidrogéntartályból az üzemanyagcellával több energiát lehet létrehozni a fedélzeten, mint amennyit a villanyautók akkumulátorában tárolhatunk, ezért a Nexo még arra is alkalmas, hogy áramforrásként szolgáljon, például egy lakókocsihoz. A Honda Clarity és a Toyota Mirai mellett ez a harmadik üzemanyagcellás autó, ami elérhető lesz, igaz, ahhoz, hogy nálunk is megjelenjen, előbb még hidrogénkútra is szükség lenne.

És ezt olvastad már?
Európában is kapható lesz az elektromos Fisker Ocean