Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Az új Mini sok részletében emlékeztet az eredetire, ahogy például a régi Bogárra is – főleg az első – Beetle. Ezzel aligha mondtunk új információt – a nyilvánvalóan az ősre hajazó stíluselemekből álló retromodellek mellett azonban más típusokra is jellemző, hogy egy-egy formai vagy technikai megoldást évekkel-évtizedekkel előbbi autóktól vesznek át. Összeszedtünk néhány példát.

Volvók és csomagtérajtók. A P1800ES (becenevén Hófehérke koporsója) egyik jellegzetessége a teljesen üvegből készült hátsó ajtó, amelynek koncepcióját a nyolcvanas évek 480-asa is átvette, ahogyan aztán a C30-as is

A Pontonként ismert Mercedes volt a II. világháború után a gyár első teljesen új fejlesztésű autója. A kocsi oldalán végigfutó vonalnál csak a hátsó sárvédő küszöbtől induló, majd a kerék fölött vízszintesen folytatódó domborítása feltűnőbb. Nem a véletlen műve a W 212-es kódú, 2009-ben bemutatott E-osztályon lévő hasonló részlet

Bár a Citroën CX-et elődjéhez, a DS-hez képest sértés nélkül nevezhetjük átlagosnak, a normál személyautókhoz képest messze nem volt az. Egyik érdekessége a homorú hátsó szélvédő volt – a C6-osnál erre még a csomagtér formájával is ráerősítettek

Olyan, mint az SLK-Merci – mondtuk, amikor 2000-ben megláttuk a Peugeot 206 CC-t és a csomagtartóba rejthető keménytetejét. Pedig nem a Mercedestől származik a megoldás: a felső, szerkesztett képen egy harmincas évekbeli Peugeot 402 Eclipse látható, és az, hogyan és hová tudta elrejteni a tetejét

Az Audi 100-asról nekünk a Szivar ugrik be, pedig az már a harmadik széria volt. Az első, C1-es jelűből gyönyörű vonalú kupé is készült 1970-től; az Audi A7-es pont negyven évvel később érkezett, de hiába van kettővel több ajtaja, elég egyértelmű a far hasonlósága

Klasszikus, szögletes limuzinforma, masszív C oszlop, méretes hátsó sárvédő ráhúzott lámpákkal. A két kocsi azonban kicsit kilóg az eddigi sorból: felül a Bálnaként (és korabeli gengszterautóként) közismert W 140-es Mercedes látható, alatta pedig az akkoriban a luxusautó-gyártást bevallottan a legjobbaktól ellesni igyekvő Lexus csúcslimuzinja, az LS

 

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.