James Bond neve egyet jelent az Aston Martinnal, de nem volt ez minden filmben így. A 007-es ügynök az évtizedek során néha olyan autókat is hajtott, amelyekhez manapság egészen olcsón hozzá lehet jutni.

A ’64-es Goldfinger óta James Bond szerepe összefonódott az Aston Martinnal. A legendás DB5 a Sean Connery-féle első filmek után több későbbi részben is megjelent, és valójában mindig is elérhetetlen álomautónak számított, akárcsak a brit márka újabb modelljei, a DBS és a V12 Vantage, amelyek a későbbi részekben szerepeltek. De ha a szükség (vagy a szponzorszerződés) úgy kívánta, akkor a 007-es ügynök más márkájú autót is hajtott, és ezek közül néhányat akár te is megszerezhetsz magadnak!

Citroën 2CV

A hidegháború kellős közepén, a ’81-es Szigorúan bizalmas című filmben James Bond egy Citroën 2CV-ben találja magát, miközben a rosszfiúk Peugeot 504-essel üldözik, és a sárga Kacsa minden tőle telhetőt megtesz, hogy megmentse a 007-es ügynököt és csinos partnerét. Nem jelent gondot vele átvágni egy olajfaligeten vagy legurulni a domboldalról, még tetőre is borítják.

A látványos kaszkadőrjelenetek a Belmondo-filmekből is ismert Rémy Julienne nevét dicsérték, és hogy a Kacsa ne maradjon alul az üldözésben, az eredeti 602 köbcentis, 29 lóerős kéthengeres motorját a GS-ből származó 1015 köbcentis, 54 lóerős négyhengeresre cserélték.

A Citroën akkoriban még matrica-golyónyomokkal díszített különkiadást is piacra dobott a 2CV-ből.

A 007-es limitált széria persze gyűjtők féltett kincse lett, de Kacsád attól még neked is lehet, akár sárga is. A kínálat nem túl nagy, inkább veterános körökben érdemes érdeklődni, és 2-3 millió forint legalább kell a vásárláshoz. A Citroënt mindenki imádja, de aligha fogja bárki is elhinni, hogy James Bond-autót vettél, ha csak nem hasonlítasz egy kicsit is Roger Moore-ra.

Alfa Romeo GTV 6

A soron következő James Bond-film, a ’83-as Polipka még feljebb csavarja a hidegháborús lázat, és a 007-es ügynököt éppen a nyugatnémet rendőrök üldözik 5-ös BMW-kkel, amikor egy Alfa Romeo GTV 6-ot szerez magának. Jobbat nem is találhatott volna, a V6-os sportkupé akkoriban a legerősebb Alfának számított, és Bond úgy megy vele keresztben, ahogyan kell.

Ha azt gondoltad, hogy egy ilyen régebbi Alfát bárhol utánad dobnak, akkor tévedsz, mert itthon már nincs is eladó. A németeknél kínálnak még egy pár tucatot, amiért legalább 20-30 ezer euróval kell készülnöd. Persze ettől még senki sem fog James Bondnak nézni benne, mégsem kell szomorkodnod, hiszen végül is lett egy veteránkorú hathengeres Alfád!

Renault 11

A Renault nyolcvanas évekbeli kompakt autója, az R 11-es nem tűnik ideális James Bond-autónak. De ha az Eiffel-toronyról ejtőernyővel leugró Grace Jones nyomába kell eredni, akkor egy párizsi taxi is megteszi, amit a 007-es ügynök egyszerűen lefoglal magának. A Halálvágtában szereplő Renault 11 azzal vonult be a filmes autók történelmébe, hogy darabokra hullva is képes száguldani.

Az üldözéses részekért itt is a legendás Rémy Julienne felelt, és a Renault előbb a tetejét veszti el, aztán kettészakad, de ez sem állja útját James Bondnak.

Nem tudjuk, hogy ez a francia autók elpusztíthatatlanságának dicsérete akart lenni, vagy éppen ellenkezőleg arra utalt, hogy egyszerűen szétesnek, mindenesetre emlékezetes maradt a jelenet.

Egy időben tele voltak az utcák ilyen Renault 11-ekkel, de mára szinte egy sem maradt belőlük, szétporladtak a rozsda miatt. Mivel nem vált belőle vonzó youngtimer, ezért eladó sincs egy se, még külföldön is ritkaságnak számít. Pedig a Renault még turbós változatot is gyártott belőle, ami a digitális műszerfalával akkor is érdekes lenne, ha nem James Bond jut róla eszünkbe először.

BMW Z3

A kilencvenes években BMW-re váltott James Bond, de a müncheniek első szerepe a tervezettnél rövidebbre is sikerült. A Goldeneye-ban mindössze pár percre tűnik fel a BMW akkor bemutatott új roadstere, a Z3, és nem villantja meg a beépített titkosügynök-szuperfegyvereit, Pierce Brosnan egyszerűen csak begördül vele, és elcseréli egy repülőgépre.

A BMW-nek mégis bejött a Z3, a márka első nagy sorozatban gyártott roadstere, aminek a formájáról aligha mondanád meg, hogy már 25 éves. Ha teheted, akkor szerezz be egyet belőle, még a négyhengeres motorral is jó vezetni, de persze a hathengeressel az igazi. 1,5-2 millió forintot szánj rá, és

ha kitartóan keresel, éppen olyan Atlanta metálkék színűt is találhatsz, mint amilyen James Bondnak volt.

BMW 750iL

A világ nem elégben James Bond már a retró stílusú Z8-at hajtotta, ami minden BMW-nél jobban illett hozzá, és ami elég csúnya véget ér a filmben. A 400 lóerős V8-assal szerelt roadster sosem került elérhető közelségbe, manapság többet ér, mint újonnan, legalább 150-200 ezer euró szükséges hozzá. A 007-es titkosügynök következő BMW-jét azonban ennél könnyebb megszerezni.

Sokak szerint minden idők legszebb klasszikus BMW-limuzinja a kilencvenes évekbeli 7-es sorozat, és James Bond éppen ilyet kap Q-tól A holnap markában című filmben.

Ma már megmosolyogtató az a jelenet, amikor egy Ericsson rádiótelefonnal távirányítással vezeti az autót,

de az 5,4 literes, 326 lóerős V12-essel szerelt, nyújtott tengelytávú 750iL az évtizedek során mit sem vesztett a varázsából.

A forgatáshoz nem kevesebb, mint tizenhét autót használtak fel, és egyet elég látványosan semmisítettek meg, amikor az üldözéses jelenet parkolóházából egy autókölcsönző kirakatába repítették. Az E38-as szériából lerongyolódott példányokat már egymillió alatt is kaphatsz, de a csúcsmodellért még most is 4-6 millió forint közötti összeget kell bekészítened.

Ford Mondeo

2006-ban, amikor Daniel Craig kapta a főszerepet, a Casino Royale több szempontból is új fejezetet kezdett a James Bond-filmek történetében. A 007-es ügynök ebben a filmben ismét Aston Martint vezet, de amikor a Bahamákra érkezik, be kell érnie az MI6 által számára bérelt Ford Mondeóval. Igaz, sok szerep nem jut neki azon kívül, hogy elviszi Bondot a hotelbe.

Ha nem is tűnik James Bond-autónak, a mindennapokra nem jársz rosszul egy Mondeóval.

De akkor már ne a cégautó-dízellel válaszd, hanem a Volvótól származó 2,5 literes, 220 lóerős turbós öthengeressel,

aminek az ereje és a hangja is rendben van. A több száz eladó Mondeo közül csak egy párat fogsz találni ezzel a motorral, és nem fillérekért: 2,5 millió forintot is elkérhetnek érte.

Mivel a legizgalmasabb James Bond-autók még akkor is elérhetetlen távolságba kerültek, ha kifogyhatatlan a bankszámlánk, a 007-es filmek rajongójaként érdemes körülnézni az elérhetőbb modellek között. A BMW Z8-ról vagy a Lotus Espritről továbbra is csak álmodhatunk, de

ha ránk hallgatsz, akkor szerezz be egy szép Z3-ast, vagy ments meg egy 7-est a lecsúszástól.

Fillérekért már a legegyszerűbb James Bond-autókat sem kaphatod meg, az Alfa Romeo GTV 6 és a Citroën 2CV is kikerült az olcsóautó-kategóriából, de egy öthengeres motorral szerelt Mondeo vezetési élményében nem igazán fogsz csalódni.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Rejtélyes, teljesen elektromos hajtású M-es modellt tesztel a BMW