Nem kényszerpótlás, hanem nosztalgiajárat.

Egy Ikarus 60-assal utazhatnak az érdeklődők május 22-én, vasárnap a fővárosban. A busz azon az útvonalon jár majd, ahol az első útjait is megtette: Kőbánya alsó vasútállomás és Rákoskeresztúr városközpont között, Rákoscsaba érintésével az N62-es vonalon próbálható ki.

Az ötvenes évek elején, a Rákosi-rendszer iparosítási tervei miatt hatalmas tömegek utaztak a fővárosi járatokon, mivel csak kivételezett személyeknek lehetett autója, ráadásul az üzemanyaghoz sem volt egyszerű hozzájutni abban az időben. A fővárosi üzemek dolgozóit többek között a Fővárosi Autóbuszüzem, a FAÜ szállította a munkahelyükre vagy onnan haza. Az Ikarus 60-ast a tömegek elszállítására, az első ötéves terv alatt tervezték meg a mátyásföldi Ikarus gyárban.

A prototípus 1952-ben kezdte meg a próbafutásokat. A tesztek sikeresek voltak, később az Ikarus 60-as típusú autóbuszból több mint ötszáz darab futott a főváros utcáin, de például az NDK-ban és a Szovjetunióban is szolgálták az utazóközönséget, sőt trolibusz is épült belőle.

Ikarus 60-as a minimális forgalmú Clark Ádám téren 1958-ban (Fotó: Fortepan)

A hatvanas évek végén vonták ki a forgalomból Budapesten, és hosszú éveken keresztül nem volt működőképes példány belőle. A BKV Zrt. az elmúlt évtizedben újította fel a vasárnap forgalomba álló járművet.

A nosztalgiabusz 11 és 13 órakor, valamint 15 és 17 órakor indul Kőbánya alsó vasútállomásról, Rákoskeresztúr városközpontból pedig 12 és 14 órakor, valamint 16 és 18 órakor indul vissza. A járműre csak a végállomásokon lehet felszállni érkezési sorrendben, mivel az idős autóbusznak korlátozott, harmincfős a befogadóképessége. A járatra – a helyszínen is megváltható – nosztalgiajeggyel lehet felszállni.

(Forrás: BKK)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Mi ez a furcsa autócska, ami rekordot döntött a goodwoodi pályán?
Egyetlen stílusos teraszról sem hiányozhat ez a kiegészítő