Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A fiatal autógyárak egyik legizgalmasabb képviselője a Fisker, melyet a BMW Z8 és az Aston Martin V8 Vantage tervezője, a dán Henrik Fisker alapított. A hibrid sportautók úttörőjének számító Karma után négy évvel megérkezett belépőmodelljük, a negyvenezer dolláros Atlantic.

Bár a New York-i Autószalonon kedden leleplezett modell hivatalosan még csak tanulmány, az a képek alapján is egyértelmű, hogy nemsokára beindulhat a sorozatgyártása. Ugyan a kaliforniai cég nemrég anyagi nehézségekbe ütközött, amikor a minisztérium blokkolta egy állami hitel folyósítását, az Atlantic fejlesztéséhez sikerült bevonniuk négyszáz millió dollár magántőkét. A gyártás Delaware-ben, a General Motors volt gyárában zajlik majd.

Technikailag a Karmához hasonlóan egy hibridről van szó, amelyben a benzinmotor csupán elektromos aggregátorként működik. Az Atlantic orrában viszont a korábban használt GM kétliteres turbós négyhengerese helyett a BMW hasonló paraméterekkel rendelkező motorja dolgozik. Az alapból hátsókerék-hajtású modell rendelhető lesz összkerékhajtással is.

Az Atlantic a Karmához képest kompakt méretével, futurisztikus üvegtetejével és alacsony árával azokat a fiatal, környezettudatos, sportos, de nagyvárosi családokat célozza meg, akiknek az Audi A5 már nem elég.

Az adókedvezményekkel elért negyvenezer dolláros alapár nagyon jól hangzik, de Európában jobb elfelejteni: errefelé jóval vastagabb tárca kell majd az Atlantic-tulajdonláshoz.

 

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.