Az E-Pace londoni bemutatója nem csak azért volt különleges, mert elsők között láthattuk a Jaguar új SUV-ját, ami várhatóan az egekbe löki a brit márka eladásait, de a kiállításra elhozták minden idők legerősebb és legritkább Jaguarját, a Project 8-at is.

Az SVO, azaz a Jaguar saját tuningműhelye (ami nagyjából olyan, mint a Mercedesnek az AMG) által erősen felspécizett Jaguar XE a tuningverdák között is különleges helyet foglal el, hiszen a szokásos izomautókkal szemben nem csak húztak egyet a motoron, hanem egy teljesen új ötliteres, kompresszoros V8-as került bele, ami hatszáz lóerős teljesítményre és 700 Nm-es nyomaték leadására képes.

Ha úgy tippeled, hogy ez a cica elég gyorsan szalad, akkor nem tévedsz, ugyanis a bivalyerős motorral a Project 8 mindössze 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig valahol 320 km/h körül van.

A tuning-JAG megjelenésre is irtó dögös lett, a jellegzetes, egyedi oldalsó szellőnyílások mellett szénszálas koptatók teszik igazán sportossá a luxusautót, hátul pedig a két dupla kipufogó, a légterelő és a hatalmas diffúzor gondoskodik róla, hogy már messziről felismerhető legyen: ez nem egy sima, fapados XE.

Az SVO nagyjából mindent bepakolt az autóba, ami egy igazán pöpec sportkocsiba kellhet, így a Project 8-ban nyolcsebességes ZF automata váltót, karbon-kerámia féktárcsákat, továbbfejlesztett összkerékhajtást, és bőrből készült sportüléseket találunk, az autó hasmagassága pedig elektronikusan állítható 15 milliméterrel attól függően, hogy versenypályán vagy közúton használjuk.

A felturbózott XE két verzióban készül: a kétüléses, kifejezetten versenypályára szánt változat mellett lesz belőle négyüléses változat is, amivel a forgalomban is vagánykodhatsz - ezzel ez minden idők legerősebb utcai autója, amit a Jaguar valaha gyártott. Sajna az ára 192 ezer dollárnál kezdődik, és mindössze háromszáz darabot készítenek belőle, így akkor sem valószínű, hogy sikerül megkaparintanod egyet, ha történetesen van ötvenmillió forintod egy új sportkocsira.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés