A Goldfinger tette híressé az Aston Martin DB5-ösét, és a filmhez épített autók egyike ez a példány, ami most ismét eladósorba került. A titkosügynök autójában minden eredeti kütyü benne van, és működik is.

1963-ban két filmes szakember látogatta meg az Aston Martin gyárát Newport-Pagnellben, és akkor még senki sem sejtette, micsoda sikertörténet kezdetét jelenti a találkozó. Ken Adam látványtervező és a speciális effektekért felelős John Stears azért mentek, hogy

Filmes körökben szokott módon a producerek két teljesen egyforma autót akartak. Az egyiket használták volna az üldözéses jelenetekhez, ezért annak a példánynak könnyűnek és gyorsnak kellett lennie,

a márka vezetője, David Brown azonban úgy gondolta, hogy a filmkészítők majd megveszik tőle a sportkocsikat. A végén abban egyeztek meg, hogy a gyár kölcsönadja az Aston Martinokat a forgatás idejére, majd utána visszakerülnek a gyárba.

amit a filmhez épített át. James Bond első autója a DB5-nek még csak a prototípusa volt, ezért egyedi alvázszámot kapott, de minden kütyü benne van, amit a filmben láttál, és olyan is, amit nem használtak.

A DB5 első és hátsó lökhárítójából hidraulikus ütközők hajthatók ki,

a mögötte haladókra olajat, szögeket és füstöt képes szórni. Nem maradhat el a forgatható rendszámtábla és a katapultülés sem.

és két olyan kütyü is bekerült az autóba, amit a filmben nem is használtak. Az egyik a telefon, amivel az MI6 főhadiszállásával lehetett volna kapcsolatba lépni, a másik pedig a vezetőülés alá tett tároló, amibe különböző fegyverek kerültek.

A következő film, a Thunderball bemutatója előtt a producerek még két példányt rendeltek, és promóciós célokra az Egyesült Államokba szállították őket. Az egyik a keleti, a másik a nyugati partra került, az utóbbit Jackie Stewart is vezette a Laguna Seca versenypályán.

Mindkét autót felszerelték a filmben látott kütyükkel, az első példánnyal ellentétben már az Aston Martinnál, ami jóval tartósabb megoldásokat eredményezett.

1969-ben eladták őket, és mindkettőt egy brit gyűjtő vette meg, aki csak az egyiket tartotta meg magának. Később azt is eladta egy Tennessee-i autómúzeumnak, ahol 35 évig állt reflektorfényben, gondosan vigyáztak rá, és időnként megjáratták.

2006-ban került először aukcióra a DB5, ami akkor még mindig eredeti állapotában volt, ezért hamarosan alapos felújításnak vetették alá, ami négy évig tartott, hogy úgy ragyogjon, mint új korában.

A másikat, amit az üldözéses jelenetekhez használtak, csak utólag szereltek fel kütyükkel, ezért csak egy másik hozzá fogható van még a világon. Az is hozzátesz az értékéhez, hogy 50 év alatt csak három tulajdonosa volt.

Az Aston Martin hamarosan elkezdi újra gyártani a James Bond-féle autót:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon