Kijött a Toyota Century legújabb generációja, az a luxuslimuzin, ami egyáltalán nem a feltűnésről vagy a fényűzésről szól. Retró stílusú utastere a lehető legnagyobb nyugalmat és kényelmet adja.

Japánban sok mindent egy kicsit más szemszögből közelítenek meg, és a Toyota Century is jó példa erre. 1967 óta gyártják ezt a luxusautót szinte változatlan formában, és azóta most még csak a harmadik generációja jött ki. Olyan vevőknek szánják, akik nem kérnek a pompából, nem kívánnak felvágni az autójukkal, de minél nagyobb kényelemben szeretnek utazni. Ilyennel jár a japán miniszterelnök is, aki nem mindennapi módon vált sávot.

Így nézett ki eddig a Toyota Century

Ha már ennyire megszokták a vevők, akkor a legújabb modellnél sem változtatták meg a legendás külsőt, ami így már egészen retró hatást kelt. 5,34 méteres hosszával és 1,93 méteres szélességével bármelyik luxusautó mellé oda lehet állni vele, a nagy, krómozott hűtőmaszkja és a masszív C-oszlopa egy Rolls-Royce mellett is magabiztosnak mutatja. A modern kort jelzi azonban, hogy a fényszórói immár teljesen LED-esek.

Belül sem éppen az Audi A8-ból, a 7-es BMW-ből vagy a Mercedes-Benz S-osztályból ismerős high-tech környezet fogad, hanem egy igazi konzervatív luxusautó-hangulat. Azt hallottuk, hogy környezetvédelmi megfontolásból egyre többen mondanak le a valódi bőrkárpitról, és a Century üléseit sem ezzel vonták be, hanem száz százalék gyapjúból készült kárpittal. Még a képeken nézve is otthonosabbnak tűnik a bőrnél.

Retró formája és visszafogott luxusa mellett V12-es motorjától is ismert volt a Century, és ettől most el kell búcsúznunk. A legújabb modellt már a Lexus LS 600h előző szériájából ismert hibrid hajtással szereli a Toyota, amiben a benzinmotor egy 5 literes V8-as erőforrás 395 lóerővel. A hangja ennek is csodás lehet, és mivel a Century a mesés kényelemről szól, a húsz hangszórós hifi mellett szinte zajtalanul gördülő spéci abroncsok is járnak hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés