Mostantól már a Mercedes-Benz is kínál platós terepjárót. A Nissan-alapokra épülő, de teljesen egyedi dizájnú modell neve X-osztály, amiből munkagép- és életstílus-változat is kapható lesz.

Belépett a Mercedes-Benz is a platós terepjárók kategóriájába, a saját modelljük neve X-osztály. Nem teljesen a semmiből született, hiszen a Nissan Navara adta az alapjait, de ha nem mondjuk, ezt aligha ismerted volna fel, a karosszériát ugyanis teljesen áttervezték, minden eleme új. Még ha nem is olyan menő, mint a korábban bemutatott tanulmányváltozat, de azért elég stílusos a külseje a konkurensek között.

Szép nagy, 5,34 méter hosszú, mintha egy nyújtott S-osztály lenne, és ha belül nem is olyan kényelmes, de azért a személyautók komfortját ígéri a Mercedes. A kormánykerék és a műszerfal legalábbis a márka személyautóiból lehet ismerős, akárcsak a színes képernyő, és a kezelésére szolgáló felület az első ülések között. A csúcsmodellben elektromosan állítható bőrülések vannak, és a műszerfalat is bőrrel vonták be.

2,3 literes motorja a Navarából származik, az alapmodellben 163 lóerős, de kérhető 190 lóerővel is. Mégsem ez a legizgalmasabb változat, hanem az, amit a Mercedes saját 3 literes V6-os turbódízelével szerelnek. A hathengeres X 350 d már 258 lóerős és 550 Nm a nyomatéka, amit hétfokozatú automata sebességváltó továbbít. Az alapkivitel hátsókerekes, de természetesen kapcsolható összkerékhajtás is van, méghozzá felezővel.

Az X-osztály is alvázas, mint a legtöbb konkurense, de hátulra már nem laprugós merev tengely, hanem csavarrugós multilink felfüggesztés kerül, és mind a négy keréknél tárcsafék dolgozik, úgyhogy a vezethetőségével nem lesz gond. Pure néven fekete lökhárítós, lemezkerekes az alapmodell, aztán ott a bőrkormányos, alumínium felnis Progressive, de a legdögösebb a 18 colos kerékkel, krómozott lökhárítóval, LED-es fényszóróval és bőrüléssel szerelt Power.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés