A Delta Integrale után egy újabb legendás Lancia modernizált változata készült el: a 037 Stradale éledt fel a Kimera Automobili műhelyében, és a középmotoros sportautó minden téren sokkal jobb lett az eredetinél.

A nyolcvanas évek elején a rali-világbajnokságra készült a Lancia 037, az utolsó hátsókerék-hajtású versenyautó, amivel világbajnoki címet tudtak nyerni 1983-ban. A nevezéshez szükség volt kétszáz példányra a Stradale névre keresztelt utcai változatból, és most ezt gondolta tovább az olasz Luca Betti által alapított Kimera Automobili, az eredmény az elképesztő EVO37 lett.

Az utolsó részletig átgondolták és a legmodernebb módszerekkel tervezték újra a technikát,

méghozzá az eredeti Lancia 037 építésében is részt vevő szakemberekkel. A motorját Claudio Lombardi fejlesztette tovább, negyven éve is ő álmodta meg a Martini Racing Team erőforrásait, majd a kilencvenes években a Ferrari F1-es motorjain dolgozott.

Az alapokat, mint az eredeti 037-nél, a Lancia Beta Montecarlo utascellája adja,

erre kerül rá a Delta S4-nél látott módon megerősített segédkeret elöl és hátul. A kettős keresztlengőkaros futómű felépítése a régi, de az Öhlins segítségével átépítették, a fékrendszert a Brembo szállította, és a klasszikus helyett akár karbonkerámia tárcsákkal is lehet kérni.

A motorja az eredeti 2,1 literes négyhengeres, turbóval és kompresszorral, de a modern technikának köszönhetően a teljesítményét 205-ről 500 lóerő fölé növelték, a maximum nyomatéka 550 Nm, amit ötfokozatú kézi sebességváltóval lehet eljuttatni a hátsó kerekekre.

A tesztelésében a 037 eredeti pilótája, a kétszeres rali-világbajnok Miki Biasion is részt vesz.

A karosszériát finoman átdolgozták, ezzel hosszabb és szélesebb lett az EVO37, az elemek üvegszálas helyett szénszálas anyagból készülnek. A modernebb megjelenés és a jobb útfekvés érdekében nagyobbak a kerekek, elöl 18, hátul 19 colosak, rájuk a Pirelli által szállított defekttűrő abroncsok kerülnek.

A képeket elnézve nem tudunk nem vágyni erre az autóra.

A premierjét a goodwoodi fesztiválon tartják idén nyáron, de a Kimera EVO37 már most rendelhető. A nevéhez méltón összesen 37 példány készül belőle, amiből 11-et már el is adtak.

Nagyon tehetős gyűjtőnek kell lenni hozzá, az alapára ugyanis 480 ezer euró, ami 167 millió forintnak felel meg!

Igaz, ennek akár a kétszeresét is el szokták kérni egy eredeti Lancia 037-ért.

Ez is érdekelhet:

Igazi álom a Lancia Delta Integrale modernizált változata

Csak azt nem tudjuk, honnan lesz pénzünk rá.

Fantasztikusan néz ki a feltámadás küszöbén álló Lancia Stratos

Ferrari-technika dolgozik a modern változatában.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés