A több mint ezer lóerős teljesítmény még nem minden, egy szupersportautó attól lehet igazán nagy élmény, ha a motorja egy szempillantás alatt pörgethető fel. Christian von Koenigsegg megmutatja, hogyan csinálja ezt az új Jesko.

Lehet, hogy eddig ennek a kategóriának a létezéséről sem hallottál, de nemrég kiderült, hogy a Koenigsegg Jesko motorja pörgethető fel a leggyorsabban a világon. Az új szupersportautó 5 literes biturbó V8-asának maximum fordulatszáma menet közben 8500 percenként, de üresben is 7800-ig forgatható, és ezt 213 milliszekundum alatt éri el, ami világrekordnak számít.

A legutóbb akkor hallottunk erről az eredményről, amikor a Lexus elárulta, hogy

az elképesztő LFA-ban dolgozó V10-es motor 0,6 másodperc alatt érte el alapjáratról a maximális 9000/perces fordulatszámot,

ami másodpercenként 15 ezres fordulatszám-növekedést jelent. A Jesko átlaga ehhez képest 31 700 fordulat másodpercenként, a csúcson a 46 ezret is eléri.

Pedig a Koenigsegg nem is ezt tartotta szem előtt a Jesko motorjának fejlesztésénél,

de amikor megtudták, hogy a legendás konstruktőr Gordon Murray új szupersportautójának a Cosworth által épített 4 literes V12-es szívómotorja 0,3 másodperc alatt éri el a piros mezőt, és 28 400-zal növekszik a fordulatszáma másodpercenként, akkor megnézték a sajátjukat, és kiderült, hogy ennél is gyorsabb lett.

Christian von Koenigsegg megmutatja, milyen gyorsan pörgethető fel a Jesko motorja:

A motor felpörgési sebessége még nem minden, a Jesko ugyanis különleges sebességváltót is kapott,

ahol a kilenc fokozathoz hét apró tengelykapcsoló tartozik, és ezek sokkal gyorsabbak, mint egy-két hagyományos kuplung lenne. A fokozatok közt pedig nemcsak sorban lehet kapcsolni, a váltófüllel az elérhető legkisebb sebességbe lehet váltani, méghozzá szinte azonnal.

A Jesko ezzel lesz igazán elképesztő szupersportautó, aminek a teljesítménye is bámulatos, hiszen

az 5 literes biturbó V8-asa benzinnel 1280 lóerős, de bioetanollal tankolva az 1600 lóerőt is eléri.

A legújabb Koenigsegg hamarosan elkészül, az első példányokat 2022-ben szállítják ki, és bár hárommillió dollárt kérnek érte, már mind a 125 példánya előre elkelt.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ilyen bizarr F1-balesetet talán még sosem láttunk szabadedzésen, futamon már inkább