A Lexus egyik legfontosabb modellje az NX, aminek most jelent meg a második generációja, és azért is érdekes, mert ez lesz a márka első plug-in hibrid autója.

A hibrid autók zászlóvivőjeként ismerjük a Lexust. A japán prémiummárka régóta kínál hibridet, és az európai választékban a csúcsmodelleket leszámítva ma már szinte csak azt találunk. Az egyre több riválisnál elérhető konnektorról tölthető hibridek azonban eddig hiányoztak a palettáról, ezt a most bemutatott új NX-szel pótolják.

Az NX a japán márka egyik legfontosabb modellje, 2014-ben jelent meg a népszerű RX kisebb testvéreként, és az eltelt idő alatt több mint 170 ezret adtak el belőle. A második generációja első pillantásra nem változott sokat, de

az alkatrészek 95 százaléka új, és ha a formája ismerős is lenne, a berendezés és a technika nagyot lépett előre.

A stílusa az elődjét követi, de a határozott élekkel szabott vonalvezetés helyett finomabb vonalú lett a karosszériája.

A Lexus hatalmas, orsó alakú hűtőmaszkja megvan rajta, akárcsak a jellegzetes fényszórók és visszapillantó tükrök, de hátul a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze a lámpákat, és betűvel írják ki a márkanevet.

A méretei nem sokat változtak, a 4,66 méteres karosszéria két centivel hosszabb és kettővel szélesebb az elődjénél.

A 2,69 méteres tengelytáv három centivel bővült, és a belső teret is tágasabbnak ígérik. A nagyobb akkumulátor azonban nem befolyásolja a csomagtér méretét, minden változatban ugyanakkora.

Már az alapmodell is hibrid, a 2,5 literes benzinmotorral szerelt NX 350h első- és összkerékhajtásos változatban is kapható lesz,

az utóbbinál a hátsó kerekekhez is kerül egy elektromotor. A kombinált teljesítmény mindkét esetben 242 lóerő, amivel 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 200 km/óránál korlátozott a végsebessége.

Az igazi újdonság az NX 450h+, ami a Lexus első konnektorról tölthető hibrid modellje lesz.

A Toyota RAV4-ből ismerős technika a 2,5 literes benzinmotorból és több elektromotorból áll, az összkerékhajtású modell kombinált teljesítménye 306 lóerő, amivel 6 másodperc is elég ahhoz, hogy százra gyorsuljon, és a végsebességét ennek is 200-nál limitálják.

A plug-in hibrid NX-ben a hibridnél jóval nagyobb, 18,1 kilowattórás az akkumulátor,

aminek egy feltöltésével 63 kilométert lehet megtenni tisztán elektromosan, legfeljebb 135 km/órás sebességgel. A feltöltése otthoni konnektorról több mint hat órába telik, de a 6,6 kilowattos fedélzeti töltővel egy utcai oszlopnál vagy fali töltővel akár két és fél óta is elég lehet hozzá.

Nagyot lépett előre az utasterével is az NX, aminél a Lexus végre megszabadult a sokat kritizált egérpados infotainment-kezeléstől.

Az alapmodellben 9,8 colos, a csúcsmodellben 14 colos a középkonzol érintőképernyője, jobb felbontással és teljesen új, gyorsabb és logikusabb rendszerrel, amit a Hey, Lexus paranccsal is kezelhetünk.

A Lexus a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel is felszerelte az NX-et, az autonóm vészfékező és sávtartó asszisztensek mellett pedig

igazi újdonság a holttérfigyelő, ami nem engedi kinyitni az ajtót, ha kerékpáros vagy más jármű közeledését észleli.

Európában az idei év utolsó negyedévében indul az új NX értékesítése.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés