Nem ez az első elektromos Lotus, de az első ötajtós modell a márka több mint hetvenéves történetében. Az Eletre a teljesítményén kívül a belső terének berendezésével is felkelti a figyelmed.

Elkerülhetetlen volt, hogy a Lotus is beszálljon a szabadidő-autók közé. A recept, ami a Porsche, a Maserati és a Lamborghini számára bevált, és alaposan megdobta az eladásokat, az angol gyártónál is működhet. Az újdonság bemutatója előtt egy nappal már elárulták, hogy a magyar életre kel ihlette a nevét, most pedig az Eletre részleteit is megismerhetjük.

A Lotus nevéről a kicsi, könnyű és fürge sportautók juthatnak eszedbe, és ezekből a tulajdonságokból itt legfeljebb a fürge lehet igaz.

Az Eletre jókora darab, több mint öt méter hosszú és két méter széles, de amiért mégsem tűnik egy hegyomlásnak, az a hosszához mérten visszafogott 1,63 méteres magasság és az ívelt tetővonal érdeme.

A dizájn talán emlékeztet a Lamborghini Urus megjelenésére, de az Eletre felvonultatja a Lotus formai jellegzetességeit, például

a karosszériának azokat a nyílásait, amelyeken keresztül szabadon áramlik a levegő,

és amiket az Evija kapott meg először. A legalább 22 colos kerekeken gördülő szabadidő-autónak példás az aerodinamikája.

Az Eletre az első ötajtós Lotus a márka több mint hetvenéves történetében,

és ennek megfelelően a panorámatetővel megvilágított belső tere is páratlanul tágas. A mikroszálas anyaggal kárpitozott utastér változattól függően négy- és ötszemélyes lehet, a csomagtartó 400 literes hátul, és még egy 77 literes rekeszbe is lehet pakolni az autó orrában.

A középkonzolt természetesen a 15,1 colos érintőképernyő foglalja el, amely OLED technikával lenyűgöző képet ad, és a hátsó utasok is kaptak egy kijelzőt. Az Eletre a kamerás visszapillantó mellett a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is megkapja,

képes a 2-es szintű önvezetésre, és amint jogilag lehetséges lesz, ennél többre is.

Az alumíniumból és szénszálas anyagból épült Eletre a méretéhez képest nem túl nehéz, körülbelül két tonnát nyom, mégis elképesztően megy. Az első és hátsó kerekekhez szerelt elektromotorok kombinált teljesítménye 600 lóerő, amivel

három másodpercen belül éri el a százas tempót, és akár 260 km/órával is száguldhat.

Az Eletre alapesetben 22 kilowattal tölthető, de a 800 voltos elektromos rendszert egy villámtöltőnél 350 kilowattal lehet tölteni, amivel 20 perc alatt 400 kilométerrel növelhető a hatótáv. A kiváló útfekvéshez szükséges felszerelésekről sem feledkeztek meg a Lotusnál, ezért

a légrugózás, az aktív kanyarstabilizátor és a hátsókerék-kormányzás is széria.

Sok szempontból új fejezetet nyit a Lotus történelmében az Eletre, amely könnyen a márka legnépszerűbb modellje lehet még úgy is, hogy az ára 120 ezer eurónál indul, ami jóval több, mint 40 millió forintnak felel meg. A kínai Geely tulajdonában lévő márka Wuhanban gyártja majd az autót, az első példányokat jövőre szállítják.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

A Lotus történetében véget ért egy fontos korszak

25 év után búcsúzik az Elise, és vele együtt minden Lotus, amit eddig ismertünk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában