A Lotus is elektromosítja a kínálatát, és az utolsó tisztán benzines sportautója lesz a most bemutatott Emira, amit meglepetésre kétféle gyártó motorjával is lehet választani.

Nagy változás előtt áll a Lotus, ennek része a két éve leleplezett Evija is, a márka első elektromos autója.

Az elektromos Lotus lesz a Tesla legújabb kihívója

A legerősebb szériagyártású autó lenne az Evija.

A jövőben a Lotus minden modellje legalább hibrid vagy elektromos lesz, ezért érdekes, hogy a most érkező Emira az utolsó tisztán benzines modell. A márka kínálatára ráfért már a megújulás, a legutóbb bemutatott Evora is már tizenhárom éves.

A jelenleg kínált Elise, Exige és Evora után az Emira nem egy szuperkönnyű, kiélezett sportgép, hanem egy kényelmesebb sportautó, ami a középmotoros felépítésével és megfelelő teljesítményével bőven elég élményt ígér.

A Lotus junior szuperautónak hívja, amiben van valami, a gyönyörűen arányos formája a jóval komolyabb modelleket idézi.

A formája alapján a több mint hatszáz lóerős Maserati MC20 és McLaren Artura ellenfelének mondanánk, de az Emira teljesítménye ennél jóval szerényebb. Meglepetésre két különböző gyártó motorjával is választható, és az újdonság

a Mercedes-AMG-től érkező, az A 45-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres, ami 360 lóerőre képes.

A másik erőforrás ismerős lehet a Lotus kínálatából: a Toyota által gyártott 3,5 literes, kompresszoros V6-os, ami 400 lóerőt teljesít.

A gyártó még csak előzetes adatokat közölt, de abból is lehet tudni, hogy 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 290 km/órával száguldhat a kézi és duplakuplungos váltóval is választható Emira.

A 4,41 méter hosszú Emira hosszabb, szélesebb és laposabb, mint az Evora, és annál komfortosabbnak ígérkezik. A műszereket 12,3 colos kijelző vetíti, a középkonzolra 10,25 colos érintőképernyő került, és

a felszereltsége sem spártai: elektromosan állítható ülések, hangulatvilágítás, adaptív tempomat és még sávtartó is van ebben a Lotusban.

A motor mögött jutott hely a 151 literes csomagtartónak, ahová befér egy kabinbőrönd vagy egy golftáska, de a két ülés mögé még további 208 litert lehet pakolni. Az 1405 kilogrammos tömegével az Emira a márkától szokatlanul nehéz lett,

ezúttal nem Colin Chapman könnyűsúlyú építésmódját követték, hanem újabb vevők meghódítása volt a cél.

Az Emira már konfigurálható, az első példányokat jövő tavasszal adják át a korán rendelőknek, akik legalább 72 ezer eurós, azaz több mint 25 millió forintnak megfelelő árral számolhatnak. Nem ez lesz a Lotus egyetlen újdonsága, hiszen szupersportautóra, tisztán elektromos és fényűzőbb modellre is számíthatunk a megújuló márkától a következő években.

Ez is érdekelhet:

Nagy kár, hogy nem váltak valóra ezek a Lotus sportautók

Az új Elise és Esprit is elég dögös lett volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Max Verstappen 100%-os, Miamiban és a szezon eddigi időmérőin is

Győzelemmel felérő eredmény Ricciardótól a miami sprintfutamon, amit Verstappen nyert meg

További cikkeink a témában