A minimálisan kevesebbet tudó változata viszont továbbra is nagyon.

Kizárólag a sorozatgyártása ment meg attól, hogy mindenki azt higgye, valamilyen könyvelésben nem szereplő tétellel köszönte meg a Mazda már jó előre a 3-as G120-asáról írt tesztem.

2017 autója: Mazda3 G120 Revolution

De hát nem is ez az Év autója! Hivatalosan nem. Ezt a szintet kellene hoznia ma egy kompaktnak.

De hát ennyire jó autó. Persze lehet gondolni, hogy a többieknek is jutott a Mazda figyelmességéből, azért írnak a kollégák hasonlót – a cáfolathoz nem mindannyiunk fogadkozása kell, hanem egy próbakör a kocsival a szkeptikusoknak, a Mazda-szalonok bizonyára szívesen állnak rendelkezésre.

Ami jó az alsó-középkategóriás kocsit kereső vevőknek, kis nehézség nekem. Leírtam, hogy a Mazda3 a 120 lóerős benzinessel gyakorlatilag tökéletes, erre most itt van ez:

Mazda3 G165 Revolution Top.

Vagyis ugyanannak az autónak az erősebb, 120 helyett 165 lóerős változata. Negyvenöt lóerő nem kevés, esetünkben pedig azt jelenti, hogy a G165 harmadával erősebb, mint a G120. Mit is jelent ez? Egy gyors összehasonlítás, Mazda3 G120 vs. Mazda3 G165.

  • lökettérfogat: 1998 köbcenti vs. 1998 köbcenti
  • maximális nyomaték/percenként fordulatnál: 210/4000 vs. 210/4000

Ez érdekes. Biztosan a menettulajdonságoknál lesz a különbség.

  • gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s vs. 8,2 s
  • max. sebesség: 195 km/h vs. 210 km/h

Tehát a G165 annak ideális autó, akinek tetszene a G120, de zavarja, hogy hét tized másodperccel rosszabbul gyorsul, mint kellene, és nem kicsit 200 alatti, hanem kicsit 200 feletti sebességgel szeretne vele sokat közlekedni.

Szóval millióknak lehet megváltás a G165, nézzük, milyen áldozatot kell hozniuk érte:

  • fogyasztás (gyári átlag): 5,1 liter/100 km vs. 5,7 liter/100 km
  • ár: 7 474 900 Ft (G120 Revolution Top) vs. 7 674 900 Ft (G165 Revolution Top)

200 ezer forint nem nagy különbség a hétmillió feletti ársávban, de semmi nem indokolja a kiadását, nemcsak a szinte azonos adatok, hanem a szinte azonos vezetési élmény miatt sem.

Ezen már a próbakör sem segít: megint odáig jutottunk, hogy a G120-ast ajánlom. Nem mentegetőzöm.

Itt egy képgaléria a G165-ről, a feleslegesen tökéletes kocsiról, mégiscsak róla kéne szóljon ez a cikk:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés