Nem ez az első alkalom, hogy V8-as motort tesznek egy MX-5-be, de ez a példány különösen érdemes a figyelmedre, mert még csak párezer kilométert futott, és eladó.

A Mazda eleve kicsi és könnyű sportautónak tervezte az MX-5-öt, főleg a legújabb generációját, ami még az elődjénél is légiesebb lett. A japán mérnökök úgy gondolták, elég is bele az alapmodell 132 lóereje, vagy ha nem, akkor lehet választani 184 lóerővel is. Ha ez sem elég, akkor jön a motorcsere, és a Flyin’ Miata műhelyében nem kicsiben gondolkodtak.

A 6,2 literes V8-as motor egy Covette-ből származik, 525 lóerőre és 660 Nm nyomatékra képes,

amit hatfokozatú kézi váltón keresztül juttat a hátsó kerekekre. Félelmetesen mehet a kis Mazda, ami még a hatalmas motorral sem lett sokkal nehezebb, így is csak 1180 kilogrammot nyom. Nem végeztek fél munkát, a futóművet és a fékeket is a nagyobb teljesítményhez igazították.

A képeken látható MX-5 pedig kiváló állapotban van, ami nem csoda, hiszen az órája csak kétezer mérföldet mutat, ami alig több, mint 3200 kilométernek felel meg. Jóformán még be sem járatták, így lehet licitálni rá, ami a cikkünk írásakor 56 ezer dollárnál tartott (16,5 millió forintnak felel meg), ez éppen kétszer annyi, mint a négyhengeres szériamodell ára.

Ez is érdekelhet:

Akármit csinálnak, etalon marad – Mazda MX–5 RF G184-teszt

Erősebb lett a csúcsváltozat, vagyis a két motor közül a nagyobb. A különbséget érezni, ami egyébként nem feltétlenül előnyös, de aki nem összehasonlítani akar, hanem boldogan autózni, vigyorogni fog.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában