A goodwoodi fesztiválon tűnt fel egy érdekes autócska, ami mintha egy mini Batmobile lenne, és úgy is megy, megdöntötte az elektromos Volkswagen ID. R körrekordját.

Nem biztos, hogy így képzelnél el egy villámgyors pályagépet, de a McMurtry Spéirling idén bebizonyította, hogy a furcsa arányok és az érdekes technika bámulatos dolgokra képes. A Spéirling neve mennydörgést jelent írül, és nem kevesebbet ígér ez az elektromos autó, hiszen kereken 1000 lóerős, és mindössze 1000 kilogramm.

Az együléses pályagép úgy néz ki, mintha egy komoly versenyautó karikatúrája lenne, de nem sokkal több helyet foglal, mint egy Kispolszki, 3,2 méter hosszú, másfél méter széles és egy méter magas. A legérdekesebb nem is a teljesítménye, hanem

a két ventilátor, ami szinte az útra szippantja menet közben, és két tonna leszorítóerőt termel.
A Spéirling a gyártója szerint 1,5 másodperc alatt gyorsul százra,

és még érdekesebb, hogy 9 másodperc alatt éri el a 300 km/órát, amihez a Bugatti Chironnak, de még az elektromos Rimac Neverának is három másodperccel többre van szüksége. A végsebessége 320 km/óra, és ember legyen a talpán, aki ezt kipróbálja.

A pilóta ezúttal Max Chirton volt, akinek a neve onnan lehet ismerős, hogy két szezonon keresztül a Marussia autóját vezette a Formula–1-ben. A goodwoodi fesztivál rövid hegyi pályáját sikerült vele 39,08 másodperc alatt teljesítenie, majdnem egy másodpercet adott a Volkswagen rekorder elektromos autójának, az I.D. R-nek.

A Spéirling olyan fürge, hogy a rekordról készült videó úgy néz ki, mintha rajta felejtették volna a gyorsítást:

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Formula E-ben összejött, amire az F1-ben esélye sem volt: világbajnok lett Stoffel Vandoorne