Egyszerre két típusát is frissítésnek vetette alá a BMW, a ferdehátú 1-es sorozat mellett megújult a 2-es sorozat Coupé és Cabriolet változata is. Az újdonságok nem nagyok, de sok van belőlük, hogy még vonzóbbnak találd a legkisebb BMW-ket. Mutatjuk is mindet.

Bejött a BMW-nek a kompakt méret, a megrövidített 3-as után kihozott igazi ferdehátú 1-es sorozatból 2004 óta kétmilliót adtak el, és ennek csaknem felét a 2011-ben bemutatott második generáció tette ki. A jelenleg futó 1-esen egyszer, két éve már csináltak egy ráncfelvarrást, amikor kevésbé radikális orrot és BMW-sebb hátsó lámpákat kapott, most a finomhangoláson volt a sor.

Csak a mániákus BMW-rajongók fogják kiszúrni a változtatásokat, neked elég annyit tudni, hogy az 1-es külseje még csinosabb lett. Ebben szerepet kapnak az új színek, a kék és a narancs, amit a 4-es sorozaton láttunk először. Ott van még a többféle Shadow csomag, amitől dögösebb lesz az autó, hiszen fekete hűtőmaszkot és sötétített lámpaburákat kap.

Belül sem kell nagy újdonságokra felkészülnöd, de több apró részleten is javítottak. A középkonzol alatti pohártartó elfedhető lett, új a szellőzőnyílások formája, és több helyen is igényesebb anyagokhoz érhet a kezed. Széria lett az iDrive, aminek érintőpadján könnyebben kezelheted a rendszert, a csúcs navigációhoz pedig nagyobb, 8,8 colos érintőképernyő jár.

Szintén széria a SIM kártya, amivel az internetre kapcsolódhat az autó, így nemcsak az időjárási és forgalmi adatokat éred el, de több millió zeneszámhoz is hozzáférhetsz. Az okostelefonnal összekötve pedig figyeli, hogy odaérj a naptárba beírt találkozóidra, távirányítással időzítheted a klímáját, de a vezeték nélküli mobiltöltés és a fedélzeti wifi sem hiányozhat.

Az 1-es BMW nagyszerűsége, hogy a belépőmotor ugyan háromhengeres, de ha több teljesítményre vágysz, akkor akár hathengerest is választhatsz, ez pedig egyre ritkább még a nagyobb kategóriákban is. Az alap a 109 lóerős 116i, de ott a 224 lóerős dízel is 125d néven, a csúcsot pedig az M140i képviseli a 340 lóerős turbós sorhatossal, hátsó- vagy összkerékhajtással.

Az 1-essel együtt pedig a 2-es sorozat kupéja és kabriója is felfrissült, ami újabb modell, csak alig pár éve jelent meg, ezért szintén nem sokat változott. A különbségeket nem könnyű észrevenni, ezért eláruljuk, hogy a lámpák újak, a karakteresebb fényszórók immár szériában teljesen LED-esek. A belső tér és a felszereltség is a fentebb felsoroltak szerint változott, hiszen az 1-es sorozat testvérmodelljéről an szó. Elég jól néznek ki, nem?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hamarosan itt az új BMW X3

További cikkeink a témában