41 milliót biztosan el lehet racionálisabban is költeni, de ennél szebb tárgyat nemigen kapunk érte!

A Lexus LC 500 Convertible a maga szoborszerű formai tökéletességével és V8-as motorjával immár nálunk is megcsodálható, megtapogatható, megszaglászható, kipróbálható és ha tetszik, megvásárolható.

40 950 000 forint az LC500 Convertible alapára, a szinte minden extrával felszerelt Limited Edition 45 millióba kerül
Méretek: 4760 x 1920 x 1350 mm, tengelytáv: 2870 mm
A menetteljesítményekről még nincs hivatalos adat, de a kupéról tudjuk, hogy 270 km/h a végsebessége és 4,4 másodperc alatt van százon ugyanezzel a motorral

Az autó nyitható vászontetejére különös figyelmet fordított a gyártó. A tető mindössze 15 másodperc alatt nyílik, 16 alatt csukódik, akár még 50 km/h sebességnél is. A tető vázát alumínium-magnézium ötvözetből készítették a tömeggel való spórolás érdekében, a mechanikát pedig a Lexusoknál várható hosszú élettartam hibátlan kiszolgálása céljából 18 ezer ciklussal tesztelték, hőségben is, fagyban is. Ez azt jelenti, hogy ha a kocsi tulajdonosa az év minden napján kinyitja és becsukja egyszer a tetőt, az elkövetkező 50 évben a szerkezet biztosan nem fog meghibásodni!

A több rétegből összeállított vászontető zárt állapotban kiválóan elszigeteli a környezet zajait. Ha pedig lenyitják, alig foglal helyet: az összehajtott tető a két hátsó rugótorony közti rekeszbe simul be, a hidraulikus motor pedig elfért a hátsó ülések mögötti üres helyen. Így az LC Convertible csomagtartója mindössze húsz literrel kisebb, mint a kupéváltozaté. Bár ezzel nem mondtunk nagyot: 172 literről van szó. Ez kisautós méret, pedig a 4,7 méteres hosszon az első ülések mögött csak jelzésértékűek a pótülések, nem sok helyet vesznek azok sem a beltérből. De hát egy ilyen elegáns álomkabrió, mint a bevezetésben is jeleztük, nem a praktikumról szól.

A hátsó két ülés még +2-nek is kevéske
A tiszta formák, látványos, mégis egyszerű vonalak alatt szinte eltűnik a műszeregység és a HMI képernyője. A hangsúly nem a technikán, sokkal inkább a formán és a nívós anyagokon, finom tapintású felületeken van
Tízfokozatú automata váltó hajtja a részlegesen önzáró differenciálművel összekapcsolt hátsó kerekeket, amelyek 21 coll átmérőjűek

A nyitható tetejű LC egyelőre kizárólag ötliteres, V8-as, 464 lóerős szívómotorral kapható. A kupéból már ismert hibridrendszer (melyben egy V6-os benzinmotor és két elektromos motor dolgozik össze) egyelőre nem rendelhető a kocsihoz.

Az LC 500 Convertible-t elsősorban lenyűgöző formája adja el, de van még egy szuperképessége, amivel rajongókat szerezhet. A károsanyag-kibocsátási előírások miatt a gyártók a legtöbb turbó nélküli nyolchengeres motort már kivonták a forgalomból. A Lexus kupéja és kabriója viszont megtarthatta. Így hát a csodaszép karosszéria nem csak a szemet gyönyörködteti, de az egyik utolsó klasszikus V8-as burkolatául is szolgál. Jól nézzük hát meg: ki tudja, láthatunk-e még ilyet egyáltalán az európai piacon a jövőben!

Ez is érdekelhet:

Hallgasd meg, hogyan szól a Lexus LC V8-asa egy parkolóházban

Csak azért túlóráznánk, hogy aztán így induljunk haza vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés