Meghibridült a generációváltással a kisebbik Honda crossover, a HR-V
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Honda HR-V egy kicsit szebb, új hibrid hajtásláncával pedig takarékosabb és tisztább autó lett, mint elődje volt.

A Honda ma leplezte le ország-világ előtt az új, immár harmadik generációs HR-V szubkompakt crossovert. A kocsi nevéhez a modellváltással véglegesen odasütötték az e:HEV toldatot is, mert az új HR-V már csak hibridhajtással kapható.

Az új dizájn jóval frissebb és attraktívabb a jellegtelen, kicsit bután gömbölyített farú elődénél. Az új HR-V két centivel alacsonyabb lett, hasmagassága viszont egy centit nőtt, az alapméretes felni 18 collos. Döntöttebb szélvédőjével, kupésabb tetővonalával nyurgább, energikusabb megjelenésű lett az új modell. Ugyanakkor ez a HR-V közel sem annyira meghökkentő és különleges, mint az első generáció volt.

Honda HR-V e:HEV 2021

Ha akarom, kicsit mazdás, ha akarom, hyundaios, de jó ránézni (legalábbis a képeken) és azért van benne egy kis fajtajelleg is. Ugyan nem hasonlít se Jazzre, se Civicre, se CR-V-re, de a C-oszlop környékén azért legalább a kis villany-Honda, az e néhány vonását fel lehet fedezni benne.

A térkínálatról a fotók alapján még nem tudunk véleményt mondani, mindenesetre a kocsi beltere ugyanolyan tisztának és rendezettnek tűnik, mint a Jazzé. Az üléssorok közti tér 3,5 centit nőtt, a hátsó üléstámlák két fokkal döntöttebben fekszenek: családiasabb autó lett a HR-V. Jópofa újdonság a műszerfalon a kis tekerentyűkkel ellátott két oldalsó légrostély, amelyek gyorsan átkapcsolhatók koncentrált fújásról finoman oszlatott szellőztetésre. A felhajtható hátsó ülőlap, a Honda nagy varázslata az új HR-V-ben is megmaradt, a csomagtartóban pedig, ha teljesen lehatjuk az üléstámlákat, állítólag elfér két darab 26-os hegyibringa is.

9 coll az érintőképernyő, 7 coll a virtuális műszeregység képátlója

Az autó fenekén olvasható e:HEV felirat a HR-V esetében a Honda két villanymotorból (egy villanymotor-generátor és egy, a hajtásért felelő egység) és egy 1,5 literes szívómotorból álló, fronthajtású hibrid hajtásláncát jelenti. A rendszerteljesítmény 131 lóerő, a csúcsnyomaték 253 Nm. A hibrideknél nem általános módon a HR-V regeneratív fékezése, tehát a villanymotorokkal való visszatöltéssel kiváltott motorfék-szerű lassítás ereje a kormány mögötti kapcsolófülekkel állítható.

Az új HR-V-hez alapáron jár a Honda SENSING csomag, mely a Honda legmodernebb menetbiztonsági eszközeit tartalmazza. Ütközés-, gázolás-, ráfutás- és eltolatás-megelőzés, holttér-figyelés, adaptív tempomat; van minden ebben a csomagban, ami kell vagy kellhet. Újdonság a HR-V-ben a lejtmenetvezérlés, ami minimálisan 3 km/h sebességű automatizált levánszorgást tesz lehetővé a hegyről azoknak, akik meredek lejtőn jobban bíznak az elektronikus rendszerekben, mint a saját képességeikben.

Ugye, hogy itt van a formában egy kis Honda e?

Árakról, felszereltségi szintekről még ne tessenek minket kérdezni: a kocsi csak az idei év végén lesz kapható Európában, szóval majd ősz végefelé térhetünk vissza ezekre a kérdésekre.

 

Addig egy jó kis Jazz-teszt? Az is Honda, az is hibrid:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.