Fene se gondolta volna, hogy egy pickup bazijól is kinézhet. Persze a tanulmányautó vonalaiból már sejteni lehetett, hogy a Mercedes komolyan gondolja a vonzó megjelenést, de a koncepcióbemutató és szériagyártás között láttunk már sok értelmes modellt elvérezni. Az X-osztályt nem lúgozták ki, élőben is mutatós.

Olyan pickup az X-osztály, amin jobban mutat a szörfdeszka vagy a síléc, mint a malteros vödör és a betonkeverő.

Vezetni persze ezt sem leányálom. Kezdjük azzal, hogy se átugrani, se megkerülni nem könnyű. 5,3 méter hosszú, 2 méter széles és majdnem ugyanilyen magas. Felejtsd el a könnyű parkolást, a 360 fokos kamera lesz a legjobb barátod, de több hasznát veszed terepen, mint a párhuzamos parkolásnál. Nem azért, mert használhatatlan, hanem mert úgyis csak a buszos parkolókba fogsz beférni.

Beindítva olyan mélyről törő morgással tér magához, amiben érezni az erőt. Azt a fajta erőt, amiről elhiszed, hogy átvisz minden komolyabb akadályon, nem egy könnyen felpörgő turbós dízelmotor, ami papíron sokat tud, aztán az első előzésénél elvérzik. Amolyan nyomatékos vas ez, aminek meg sem kottyan, hogy hajót húzzon a Balatontól az Adriáig.

A 2,3 literes dízelmotor 160 és 193 lóerővel érhető el, jövőre 258 lóerős V6-ost is kapni majd.

Nincs itt semmi titkolnivaló, a Mercedes első pickupja nem a semmiből került elénk nagy hirtelen, a Nissan Navara nyújtja a megfelelő műszaki alapokat (a Nissan–Renault–Mercedes együttműködésre pedig volt már korábban is példa). Ez csak egyetlen helyen érhető csúnyán tetten, a slusszkulcsnál: a többi részletet vagy alaposan átdolgozták, vagy ügyesen elrejtették. Megerősítették a fékrendszert, a futóművet, kiszélesítették a nyomtávot.

Kérhető bőrkárpitozás és kétszínű tetőkárpit, ha nem lenne elég világos, minden arra megy ki, hogy teherautó helyett személyautós élményben legyen része annak, aki pickuppal akarja kicselezni az SUV-s divathullámot.

Ekkora emblémát talán még egyetlen más Mercedesen sem láttam, tekintély és tisztelet jár neki, ez tűnik fel első pillantásra. A rugózás és kényelem tényleg egész jól megvalósul, annyit kell csak megszokni, hogy a kormánymozdulatokkal nagyvonalúan kell bánni, nem a közvetlenség a legpontosabb kifejezés, ami az első kerekek és a vezető kapcsolatát leírja. A terepjáróság nagyágyúi elismerően csettintenek majd a kapcsolható összkerékhajtás és a felező miatt, mi le vagyunk nyűgözve, és elismerően csettintgetünk így utólag is a próbát követően.

Háromféle felszereltségi szint, gazdag felszereltség, és személyautós fíling jár az X-osztályhoz, és áfavisszatérítés, ha valaki vállalkozását akarja gyarapítani egy ilyen járművel.

Indulóár 11,4 millió forint (bruttó).

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Feltűnő jelenség az expresszionista Rolls-Royce Ghost

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés