Az Ebayen 18 millióért hirdetett autót szinte az alapjaitól újraépítették, és egy kis motortuningot is kapott.

A Morris Garage 1945-től gyártott modellje mondhatni jókor volt jó helyen: a szigetországban állomásozó amerikai katonák körében hallatlan népszerűségre tett szert a kétüléses sportautó, amit tömegével vittek haza magukkal a tengerentúlra. A TC vonzereje elsősorban a méretében rejlett: 3,5 méteres hosszával és 1,5 méteres szélességével szinte eltörpült a Fordok és Buickok mellett, így sokkal intenzívebb vezetési élményt nyújtott, mint a nehéz és lomha amerikai kocsik. 1949-ig pontosan tízezer darab TC-t gyártottak, amelyek jelentős része az USA-ban kötött ki.

Népszerűsége ellenére a TC közel sem volt tökéletes: a hatalmas kormány szinte a sofőr mellkasáig ért, ami rendkívül kényelmetlenné tette a vezetést, a csomagtartó tulajdonképpen nem volt több optikai illúziónál, és brit autó lévén az Egyesült Államokba szállított modellekben is a jobb oldalon volt a kormány. A mindössze 838 kilogrammos, szuperkönnyű TC 55 lóerős teljesítményével és 125 km/h végsebességével viszont kifejezetten jó versenyautónak számított, ez pedig feledtette használóival a kellemetlenségeket.

Az Ebayen meghirdetett kocsi oldtimernek nehezen nevezhető, hiszen a felfüggesztéstől kezdve a féktárcsákig mindent kicseréltek benne. Az 1,3 literes soros négyhengeres XPAG motort egy kompresszorral toldották meg, ami nagyjából plusz 15 lóerőt jelent, a négyfokozatú manuális váltót pedig ötfokozatúra cserélték. Sajnos a kocsi fogyasztásával nem tudtak mit kezdeni: a tízliteres átlagfogyasztás ma már elég lelombozó egy ekkora motortól, persze a múlt század közepén, amikor az olaj hordónkénti ára a 17 dollárt sem érte el, ezzel a kutya sem foglalkozott. És hamarosan lesz még valaki, aki nem fog ezzel foglalkozni, történetesen az a szerencsés, aki 80 ezer dollárért, vagyis körülbelül 18 millió forintért megveszi ezt a gyönyörűen felújított kocsit.

A hirdetés szövege

If you want the ultimate MG TC, this is it. Restored to show and drive! Complete frame up restoration. Frame powder coated, all new body wood, every mechanical component in the car is either new or rebuilt. [...] Car looks like new and drives better than new. Very tight body and chassis, no sqeaks or rattles... Runs cool with good oil pressure. I doubt there is a nicer TC driver... 200 miles since restoration.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Az Alfa Romeo kénytelen volt megváltoztatni az új modellje nevét

„Igyekeztem minél nagyobb seggfej lenni az F1-ben”

További cikkeink a témában
Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?
Hirdetés