Nem ez lesz az MG első elektromos autója, de ez a legérdekesebb, hiszen a kompakt méretű MG 4-nek mindene megvan ahhoz, hogy sikeres legyen. A magyar piacra éppen most visszatérő MG ezzel készül nagyot szakítani Európában.

Ősszel már a magyarországi kereskedésekben is újra kapható lesz az MG, és az angol márka közben folyamatosan bővíti a kínálatát. A forgalmazás a benzines és elektromos változatban is kapható MG ZS-sel és a plug-in hibrid MG EHS-sel indul, de már bejelentették a piac egyik első elektromos kombija, az MG5 Electric, és a csúcsmodell MG Marvel R érkezését is.

A legnagyobb dobásuk a kompakt méretű, eleve elektromos autónak épített MG4 Electric lesz,

amivel az európai piacon is arathatnak. Az első képeket már egy hónapja megmutatták a divatosan formás, élénk színben rendkívül feltűnő újdonságról, akkor már megcsodálhattuk a különleges hátsó lámpáját, az aerodinamikus felniket és a hátsó légterelőt.

Az első képek után a részletes műszaki adatokat is elárulta az új MG4-ről a gyártó.

Az autónak kétféle változata lesz, 51 és 64 kilowattórás akkumulátorral, 170 és 204 lóerős teljesítménnyel, egyformán 250 Nm nyomatékkal. Az MG4 ezzel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, de az ötvenet már 3,1 másodperc alatt eléri, a végsebesség 160 km/óránál korlátozott.

Az MG4 kétféle akkumulátorral szerelt változatának 350 és 450 kilométer a hatótávja a WLTP szerint,

tölteni legfeljebb 150 kilowattal lehet, amivel akár 35 perc alatt is elérhető 10-ről a 80 százalékos töltöttség. A szériafelszereltség részeként az autó akkumulátora áramforrásként is használható, legfeljebb 2,2 kilowattos eszközöket lehet működtetni róla.

A méreteivel éppen a Volkswagen ID.3 riválisának számít az 1655 kilogrammos MG4,

hiszen az ötajtós elektromos autó 4,29 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,5 méter magas, a tengelytávja 2,71 méteres. A csomagtartó mérete átlagosnak mondható, alapesetben 363 liter, ami a hátsó ülések ledöntésével 1177 literesre bővíthető.

A felszereltsége jónak mondható, már az alapmodellben is széria a 7 colos műszeregység a 10,25 colos érintőképernyővel, okostelefon-tükrözéssel és az MG Pilot vezetési asszisztensekkel. A csúcsmodell a Trophy, amihez jár a

360 fokos kamerarendszer, a navigáció, a vezeték nélküli telefontöltő, a fűthető kormánykerék és a kulcsként használható applikáció.

A dizájnjával, a felszereltségével és a specifikációjával ígéretesnek hangzik az MG4, már csak egy jó árra van szükség, hogy sikeres lehessen az európai piacon. Az MG jelenleg kapható elektromos autója, a kompakt crossover ZS EV ára 12 millió forintról indul a kisebb, és 13,6 millióról a nagyobb akkumulátorral, az MG5 kombinak még nincs magyar ára.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ilyen egyszerű driftgépet építeni