Az A-osztály és a CLA eddig is a belépőt jelentette a Mercedes-AMG világába, ám a háromszáz lóerős kivitel után itt van a jóval izmosabb A 45 és CLA 45, ami a valaha készült legnagyobb teljesítményű négyhengeres motort kapta.

Az új A-osztály és a CLA, de még annak Shooting Brake változata is megjelent már a 35 AMG kivitelben, ahol a kétliteres, turbós négyhengeres 306 lóerőre képes.

Sportkombiként is itt a kecskeméti gyártású Mercedes

Dögös és jól is megy a CLA 35 Shooting Brake.

A Mercedesnél azonban már akkor megígérték, hogy ennél lesz feljebb, és most leleplezték a kompakt sportmodellek kiélezettebb változatát, olyan erős motorral, amilyen még nem volt a piacon.

Az A 45 és a CLA 45 a kétliteres, négyhengeres motor 387 lóerős, 480 Nm nyomatékú változatát kapta, amivel csak egy kicsivel erősebbek az elődmodellnél. De lassúnak így sem nevezheted őket,

a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval és az összkerékhajtással az A-osztály kereken 4 másodperc alatt gyorsul százra,

a CLA is csak egy tizeddel több idő alatt, a végsebességük 250 km/óra.

A Mercedes-AMG közben elkészítette a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres motorját is.

Az A 45 S és a CLA 45 S már ezt a 421 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes erőforrást kapja, amivel 3,9 másodpercre, a CLA esetén 4 másodpercre rövidül a százas sprint, és 270 km/órára tolódik ki a végsebesség. Az utóbbi egyébként feláras opció a 387 lóerős modelleknél.

A Mercedes-AMG megalkotta a világ legerősebb kétliteres motorját

Ennyi lóerőt még nem hoztak ki két literből.

A legkisebb AMG Mercedesekben is minden megvan, amiért rajongani lehet,

széria a rajtautomata, és drift mód is van, amivel a motor ereje egyenesen a hátsó kerekekre jut, és nem lesz nehéz gumicsíkokat rajzolni. A kipufogórendszerbe pedig olyan szelepet építettek, amivel az alapból is morgós hangot még tovább tudod fokozni.

Az új A 45 és CLA 45 nem ismerhető félre, a szerényebb teljesítményű kiadásokkal szemben

a függőleges osztású Panamericana hűtőmaszkot kapták meg,

és a sárvédőkön is szélesítettek. A kerekek alapból 18, az izmosabb modellen 19 colosak, az utasteret sárga cérnával díszítették, az S változatot pedig a piros féknyergekről ismerheted fel.

Ez is érdekelhet:

Itt egy hétüléses hibrid SUV a Mercedes-AMG-től

Nem kap zöld rendszámot, de ez nem is baj.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés