A Toyota Yaris GR Sport inkább Yaris, mint sport, utóbbi leginkább csak külsőségekben jelenik meg.

A Gazoo Racing GRMN változata egy kis ördög volt, lóerővel rendesen megpakolva, tökéletesen példázva, hogy a versenysport és az utcai autók közti átmenetet össze lehet simítani. Ezt ugye láthattuk a Mini JCW Clubmannél is.

A britek Steve Strongja az igazán méregerős országimázs – Mini Clubman John Cooper Works-teszt

Elmebeteg módon komolyan vették a Mininél a John Cooper Works változat ráncfelvarrását.

Ezen felbuzdulva megcsinálták a sima GR változatot is, ami szintén egy sportos változata a Yarisnak, azonban annak egy erősen lebutított verziója.

Ez a hibrid Yaris egy kiherélt sportautó, mely ugyan hordozza a sportosság jegyeit, le van picit ültetve (konkrétan 11 mm-rel), kapott csinos kipufogót, szexi, feketére fújt, 17 colos, kovácsolt könnyűfém felniket, melyeken Bridgestone Potenza gumiabroncsok feszítenek, na meg keményebb Sachs lengéscsillapítókat, meg sportosabb ülést is – csak épp nem megy. Nem a JCW Minihez képest, hanem úgy eleve, bármihez.

Lassú, lomha, minden dinamikától mentes. Közel sem ezt várnád egy ilyen külsőtől, mert óhatatlanul is felmerül a kérdés: akkor meg minek?

A Toyota épp leváltani készül a Yarist, így aztán nyilván mindent megtesz, hogy emlékezetessé tegye az egyik leghíresebb típusát. Az egészen biztos, hogy legyen bármilyen sportos, sima, GRMN vagy GR, egy Yaris mindig is a megbízható kisautó szinonimája marad.

Ez a sportos verzió csak egy sztenderd 1,5 literes hibrid hajtással elérhető, ami nem épp azt sugallja, hogy fickós, inkább környezetkímélőbb és spórolósabb, amit erősít az, hogy úgyis hiába nyomod, nem fogsz tudni szlalomozni vele.

Ellenben mindenhova elvisz és garantáltan nem is hagy ott. Ami meg a legfőbb előnye a fogyasztás mellett, hogy a belvárosban lubickolhatunk vele, egy kezdő sofőr egy ilyennel ujjtördelés nélkül tud parkolni bárhol.

Sajnos a belső tér is tele van szembeötlő butaságokkal, noha igen szép a GR-logós, kisméretű, háromküllős kormánykerék, meg a kényelmes Alcantara ülések.

Érthetetlenül egyszerű a műszerfala, kissé haszongépjármű hatású, és a méretei mellé még kapunk néhány felesleges és kihasználhatatlan területet. Például a kézifék körüli részbe nagyjából semmit sem lehet pakolni, viszont adtak egy zsebet a kormánytól balra, a műszerfal szélén. Oda egyszer beteszel valamit, soha többet nem jut eszedbe onnan kivenni, mert életszerűtlen helyen van. Én mondjuk észre se vettem, Totyi, a fotósunk talált rá arra az eldugott ki barlangra.

Mégsem ez a Yaris GR-ünk legrondább szelete, hanem ez a tükörállító gomb itt. Számomra értelmezhetetlen 2019-ben.

Amit viszont nem lehet elvenni tőle, hogy a sportos külcsín tényleg menő lett, a kéttónusú, fekete tetős karosszériafényezés, illetve emiatt a színek variálhatósága kúl. Akárcsak a cápauszony-antenna és a hátsó légterelő.

Sőt, egyedi fényszórókat kapott, valamint kis Yarisunkhoz alapáron jár a sötétített hátsó üvegezés is, a GR emblémák és a piros matricázás pedig tényleg feltűnő jelenséggé teszi. Ez a 100 lóerős hibrid sport hatchback 6,3 millió forinttól érhető el.

Itt olvashatod el a Toyota Corolla Hatchback-, Sedan- és kombi-tesztet:

Új szabót és hibrid hajtást is kapott a háromtagú Corolla-család

A világ legnépszerűbb autójának számító Toyota Corolla ismét minden változatban kapható, már az ötajtóst és kombit sem Auris néven hívják. És nem is azt a közepesen unalmas külsőt kell keresni, mert gyönyörűen átszabták őket.

(Fotó: Tóth István)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában