A november a legértelmetlenebb hónapja az évnek. Minden napja rohadt hideg, nem süt a nap, az eső sem tud szépen esni, hó sincs még olyan alakban, amit élveznél. Az egészet a pokolba kívánod, alig várod, hogy vége legyen. Pont egy ilyen mocsok novemberi napon vezettem először Mini Cabriót. Arra már nem emlékszem, hogy az ülésfűtést maxra kellett-e kapcsolni, de arra igen, hogy szartam a rossz időre, felcsavartam a fűtést, és lenyitottam a tetőt. Ez még valamikor 2005-ben lehetett, az első generációs Mini Cabrióval (a BMW-féle Minik közül volt ez az első, az ős-Miniből volt valamikor egy néhány ezer darabos széria, de erről szinte semmi információt sem találni az interneten).

Ugyanez az érzés fogott most el, amikor a legújabb Mini Cabriót vezettem. Én hajlottam volna rá, hogy az április végi hideg miatt maradjon nyugodtan csukva a vászontető, de a totalcaros kolléga annyira természetesnek vette, hogy nyitott tetővel indulunk el a 12 fokban, hogy simán behazudtam, én is nyitott tetővel terveztem végigvezetni az egész napot.

Fűtés, ülésfűtés be, és indulhat a csapatás.

Az autós szakmérnökség szerint a kabrió azért nehezebb műfaj, mint a csukott tetős autó, mert a karosszéria merevségét a tető hiánya jelentős mértékben csökkenti. Ezért különféle mérnöki bravúrokkal igyekeznek elérni, hogy az autót pont olyan jó legyen vezetned, mintha a tető mindig is ott lenne feletted. Egy Miniben pedig mégis milyen lenne, ha a vezetési élményként elhíresült fő tulajdonságról kellene lemondani azért, mert az autónak nincs teteje? Ugye érted, ez mekkora paradoxon? Csinálnak egy nyitott tetős autót, amitől azt várod, hogy a szabad levegő mámora, a menetszél lágy simogatása még több élvezeted adjon neked, aztán ez valahol elmegy a súlynövekedés és a nyikorgó karosszéria szenvedésében. Ettől nem kell félned, ha Mini Cabriót vezetsz.

Jelentem: a Mini Cabrio harmadik generációját is imádni fogod vezetni!

Nagy hiba lenne lecsajosautózni a Minit, rég nem számít gáznak, ha egy férfit látsz Minivel. Ha nőknek terveznék, akkor biztosan nem lenne ennyire kemény kormányzása és futóműve, amivel azt akarják elérni, hogy kanyarról kanyarra fedezd fel magadban azt a gyermeki érzést, amikor a gokartpályán tolod le a haverokat. A Mini Cabrio olyan közvetlen finomsággal reagál agyad rezdüléseidre, mintha nem is mechanikus kapcsolat lenne a kerekek és közted, hanem közvetlenül az idegszálaidra épülne az erőátvitel.

Kivitelek, lóerők, árak:

  • Mini Cabrio Cooper 1.5 136 LE, 6 909 000 Ft
  • Mini Cabrio Cooper S 2.0 192 LE, 8 172 000 Ft
  • Mini Cabrio John Cooper Works 2.0 231 LE, 9 797 000 Ft
  • Mini Cabrio Cooper D 1.5 116 LE, 7 513 000 Ft
  • Mini Cabrio Cooper SD (automata) 2.0 170 LE, 9 091 000 Ft

A motorválasztást érdemes átgondolni. Feltételezésem szerint a női változat megáll az 1,5 literes, 136 lóerős alapmotornál, de te lépj nyugodtan feljebb, lóerőből sosem elég a sok, kell belőle a rengeteg. Személyes kedvencem a John Cooper Works 231 lóerővel.

Egészen elképesztő!

Főleg úgy, hogy a nyitott tetőn keresztül üvölt a motor, durrog a kipufogó, süvít a szél. Már csak azon tanakodom itt magamban, hogyan is lehetne ezt családi autóként beprotezsálni otthon. Növeltek a csomagtartón, könnyebb is megrakni, a gyerekek is biztosan élveznék. Szerintem nyert ügyem van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés