Autósok és bringások is láthatják, milyen sebességgel kell menniük, hogy mindig zöldet kapjanak.

A hangzatos nevű Verkehrsmanagement 2.0 kísérleti projektje keretében kifejlesztették a Grüne Welle Wien (Bécsi Zöldhullám) alkalmazást, amelynek használatával akár tizenöt százalékkal csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás.

A telefonos applikáció a tesztfázisban a Ringstraße, Prinz-Eugen-Straße és a Landstraßer Gürtel körül hetvenöt közlekedési lámpával áll kapcsolatban, illetve a Duna-csatorna két oldalán tizenhét kilométer hosszan kapcsolódik a rendszerhez.

Az autósok és biciklisek ezen az útvonalon haladva személyre szabottan, valós időben követhetik nyomon, milyen sebesség mellett érhetik el a következő zöld lámpát, illetve, hogy mennyi ideig lesz még piros az előttük lévő lámpa

– persze a sebességhatárok betartása mellett. A rendszernek köszönhetően a haladás kevesebb energiát igényel – akár üzemanyag égetésével, akár akkumulátor használatával, akár emberi erővel keletkezik.

Ha a projekt sikeres lesz, a következő években a fő közlekedési útvonalakon mind a hatszáz jelzőlámpát bekapcsolják a digitális forgalomirányításba. A város további lépések bevezetését is tervezi: a hálózatba kötött közlekedési lámpáknak hála a zöldhullámok a mindenkori forgalmi helyzet függvényében fognak változni, illetve például a piros jelzés automatikusan zöldre vált majd, ha közeledik a villamos. Az intelligens navigációs rendszerek pedig a dugókat, illetve érzékenyebb területeket – például iskolákat – teljesen elkerülik, így téve biztonságosabbá ezeket a helyeket.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: Bécs Város Külképviseleti Irodája, fotó: PID/Christian Fürthner)

És ezt olvastad már?
Rejtélyes, teljesen elektromos hajtású M-es modellt tesztel a BMW