A Lexusnak is van középkategóriás kupéja, mint az Audinak, BMW-nek és Mercedesnek, és azokhoz hasonlóan van belőle izgalmas sportváltozat is. A hibrid alapmodell után most a szívó V8-assal hajtott RC F is megújult, és még keményebbé vált.

Nem hagyja ellenfél nélkül a középkategóriás sportkupékat a Lexus, az Audi A5, a 4-es BMW és a C-osztály Coupé riválisa az RC, amit csaknem öt éve már, hogy bemutattak, de még nem vált idejétmúlttá. Csak a fényszórókkal kellett kezdeni valamit, mert a különálló, pipaformájú nappali menetfénye még a márka rajongóit is megosztotta.

Nemrég a hibrid alapmodell megújult változatát mutatta meg a Lexus, most pedig itt az RC csúcskivitele is átfésülve.

Finomítottak rajta, már nem megosztó a Lexus RC

Stílusosabb lett az új lámpákkal.

A nappali fények jellegzetes formája megmaradt, de jóval mutatósabb lett az autó, aminek a hűtőmaszkja és a hátsó lámpája is megújult. A Lexusnál laptopszerű érintőpaddal lehet kezelni az infotainment rendszert, ennek kezelőfelülete is új lett.

Az RC F lényege a motor, a Lexus 5 literes V8-as szívómotorja, ami éppen 457 lóerőre és 520 Nm-re képes, és ördögi hangja van.

Az átdolgozott nyolcfokozatú automata váltóval a sportkupé 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és ebben az újonnan megjelent rajtautomata is segíti, a tapadásról Michelin Pilot Sport 4S abroncsok gondoskodnak.

Mostantól még ütősebb Track kivitelben is kapható lesz az RC F, amivel a legkeményebb BMW M4 ellenfele lehet a Lexus.

Szénszálas anyagból készült légterelők kerültek rá, ebből az anyagból van a motorházfedél és a tető is, így 70-80 kilogrammal könnyebb a többi RC F-nél. Az állítható helyett fix hátsó szárnyat kapott, ami 26 kilogramm extra leszorítóerőt jelent.

A csak fehérben és matt szürkében rendelhető Track Edition külsejét a 19 colos BBS kerekek is vadítják, ezek dizájnját az RC F GT3 versenyautó ihlette. A kerekek mögött Brembo karbon-kerámia fékek dolgoznak, és ezzel mintegy 25 kilogrammal csökkent a rugózatlan tömeg.

A titánium kipufogóval pedig nemcsak dögösebben mutat, de izgalmasabban is szól az RC F.

Olvasd el, milyen vezetni:

Lehet-e japán autót igazán szeretni? A LEXUS RC F elvarázsolt minket!

Egy újabb legendát mutatunk a Player-garázsból, ezúttal egy japán utcai harcos lesz a csábítónk!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában