Teljes képzavar: gyártója "gördülő okostelefonként" emlegeti a kormánykerékkel irányítható, csukott motorkerékpárját. A nap járgánya a Lit C1.

Ha a kódnevéből indulunk ki, nem sok fantáziát feltételezünk az alkotóiról. A BMW ugyanis pontosan C1-ként árulta bukókeretes, ezért bukósisak nélkül is vezethető motorkerékpárját, amely az esőtől és a balesetektől is jobban óvta utasát a hagyományos motorokhoz képest. A kaliforniai Lit szintén C–1-ként emlegeti zártfülkés motorját, de azért van benne innováció bőven. A zárt fülke ugyanis szó szerint értendő, a C–1-nek nem bukókerete, hanem kétajtós kabinja van. Két kerék viszont álló helyzetben kevés, ezért szokták a motorosok letenni a lábukat, ami ugye a fülke miatt nem lehetséges – de nincs is rá szükség.

A stabilitásról ugyanis elektromos giroszkóp gondoskodik, a meghajtásról pedig villanymotor, akár közel 200 km/h sebességgel, normál tempónál pedig akár 320 kilométeren át.  Ezt ígérik legalábbis a fejlesztők, akik abban bíznak, 2014 végére elkészülnek a forradalmi járművel, amelynek ára várhatóan bő ötmillió forint lesz. Aki elsők között szeretne hozzájutni, már foglalhatnak maguknak egyet belőle.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot ránk a Facebook oldalunkon, és tálcán kapod a legérdekesebb anyagainkat!

A világ egyik legőrültebb triálmotorosa

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés