A csapat technikai vezetője szerint több ok miatt is kézenfekvő volt a címvédő autóját alapul venni.

Noha a szabályok 2019-hez képest csak minimálisan változtak az új idényre, a tavalyi hetedik helyezett Racing Point egy teljesen újratervezett autóval rukkolt elő. Az RS20 azonban szinte ugyanúgy néz ki, mintha egy az egyben az előző idényes Mercedesről koppintották volna:

Eau rouge on Twitter

2020 RP20 vs 2019 W10 Credit: Sercan_the_Entrtnr #F1Testing #F1

Természetesen nagy a zúgolódás most miatta, a szabályok értelmében ugyanis a csapatok nem vehetnek egymástól formaterveket, csak olyan bizonyos alkatrészeket és részegységeket, amik nem szerepelnek a tiltólistán.

A Racing Point technikai vezetője, Andrew Green egyébként bevallotta, hogy egy teljesen új autót terveztek, amely során a leggyorsabb autót, vagyis a 2019-es Mercedest vették alapul. Szerinte ez már csak azért is kézenfekvő volt számukra, mert nemcsak a motort, a váltót és az első és hátsó felfüggesztést vásárolták a címvédőtől, de annak szélcsatornájában is dolgoznak.

Ez a dolog egyébként nem újdonság, hiszen az Alpha Tauri az anyacsapatától, a Red Bulltól vesz alkatrészeket, míg a Haas a Ferraritól, ugyanakkor egyik istálló autója sem ennyire szembetűnően a nagyok másolata.

Az új koncepció annyira jól sikerült, hogy a csapat mexikói pilótája, Sergio Pérez Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mögött a harmadik helyen zárta a barcelonai teszthét első napját.

Formula 1 on Twitter

🏁Day one is complete! #F1Testing

Az Alfa Romeó-s Kimi Räikkönen egy ponton – amikor éppen Valtteri Bottas állt az élen Sergio Pérez előtt – meg is jegyezte, hogy „két Mercedes vezet…”.

(Forrás: motorspor.com, Autosport, M4 Sport, GP Hírek, fotó: Getty Images)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon