Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Toyota új-zélandi importőre úgy döntött, nem várja meg a gyári brutál-verziót a pickupból, inkább megépíti maga.

 

A Toyota Hilux a legstrapabíróbbnak tekintett pickup, minimum azóta, hogy a TopGearnél olyan kínzásokat állt ki, amihez képest a mi gyerekdalunk katicabogarára pihentető wellnesshétvége várna a törökök kezében. Ennek ellenére a gyártó mintha némely piacon nem használná ki igazán a legendában rejlő lehetőséget. Állítólag az idén frissített modellből lesz majd egy GR-változat, de az új-zélandi importőr ezt már nem bírta kivárni. Inkább építettek saját maguk egy vetélytársat a Ford Ranger Raptornak a Hiluxból.

A kocsit a világ egyik legveszélyesebb, leggyorsabban úszó cápafajáról, a mako-ról (makócápa) nevezték el. A Toyota Hilux Mako elöl 40, hátul 50 milliméteres emelést kapott (ARB Old Man Emu rugó- és lengéscsillapító szett), keréktárcsái 18 colos Black Rhino-k, rajtuk 265/60-as Maxxis Razr gumikkal. A féktárcsákat 15 milliméterrel megnövelt átmérőjűre, a fékvezetékeket acélfonatosra csövekre cserélték.
A terepszögeket off-road-lökhárítókkal emelték meg, a kerekek fölé dobszélesítőket szereltek.

Az utastérben egyedi bőrkárpit és kis átmérőjű, középállás-jelzéssel ellátott vaskos sportkormány mutatja, hogy ez a Hilux nem egészen gyári. A hajtáslánchoz viszont nem nyúltak: talán úgy gondolták, a Ranger Raptor 213 lóerős, 420 Nm-es kétliteres dízelével szemben a 204 lóerős és 500 Nm-es gyári 2,8 literes dízel is elég.

A Hilux Mako az alapmodellhez képest mintegy 30 százalékos felárért vihető el, a a Toyota New Zealand 250 példány eladásával számol. Az importőr műhelyeiben még idén hozzálátnak az átépítésekhez, az első darabokat valamikor 2021 első negyedévének vége felé vehetik át az ügyfelek.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.