Minden eddiginél erősebb Golf GTI-t mutatott be a Volkswagen, amiben már a benzinmotor is több, mint négyszáz lóerős, és akkor ott van még a hátsó kerekeket mozgató villanymotor is.

Wörthersee már legalább annyira ismert a Volkswagen-találkozóról, mint magáról a tóról, és a német gyártó is felismerte az ebben rejlő lehetőségeket, ezért minden évben kihoz egy pár tanulmányautót, amit ott helyben rögtön a márka legnagyobb rajongói csodálhatnak meg. Idén már a tizedik éve teszik ezt, ezért a koncepció neve Golf GTI First Decade.

Első pillantásra egy gondosan tuningolt Golfról van szó, amire 20 colos könnyűfém kerekek, Clubsport hátsó szárny és kék dekoráció került. Belül a bőrborítású sportülések elektromosan állíthatók akár egy táblagépről is, és ott van még a hifi, ami 11 hangszórót kapott, és 1690 wattos. De a Golf GTI First Decade nem ezért érdekes, ilyen tuningautó van még ott több száz.

Hanem azért, mert ez a Golf GTI igazából hibrid és összkerékhajtásos. Már a benzinmotorja sem gyenge, hiszen 410 lóerőre képes, és csak az első kerekeket hajtja. De hogy ne pörögjenek el állandóan az első kerekek, hátulra is jutott hajtás, egy 48 voltos elektromos rendszerről táplált 12 kilowattos villanymotor.

16 lóerő nem valami sok a hátsó kerekekre, de ez a Golf GTI nem azért hibrid, mint amiért a Prius. A hátsó motor szerepe éppen az, hogy nagy tempónál finoman is irányban tartsa a kocsi hátulját, és ha már kellően kiszórakoztad magad a versenypályán, akkor ne égesd tovább az értékes benzint, hanem csendben, elektromosan gurulhass be a parkolóba. Ki tudja, lehet, hogy ez a GTI jövője?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés