A Smart már több mint két évtizede jelent megoldást a nagyvárosok zsúfoltságára, és a márka történetében jövőre új fejezet kezdődik. Nem lesz több belsőégésű motorral szerelt Smart, amiből most bemutatták az utolsó szériát.

Az ötlete már a nyolcvanas évek elején felvetődött, de végül csak 1998-ban készült el a Swatch és a Mercedes közös városi minije, amit a Daimler teljesen a nevére vett, és egészen napjainkig tökéletesíti. A legújabb generációja a Renault-val közösen készült el, és hamarosan újabb mérföldkőhöz érkezik a márka, 2020-tól az elsők között teljesen száműzik a belsőégésű motorokat a kínálatból.

Jövőre már csak a teljesen elektromos hajtású Smart lesz kapható, a benzines modellt egy limitált szériával búcsúztatják.

A Final Collector’s Edition sárga-fekete megjelenését, ami a belső térben is visszaköszön, az elismert dizájner Konstantin Grcic jegyzi, és augusztustól a Brabus közreműködésével összesen 21 példányt készítenek belőle, ugyanis éppen ennyi évvel ezelőtt jelent meg a kétüléses Smart első generációja.

Mostantól már csak elektromos Smart lesz, olvasd el, milyen vezetni:

Megtaláltuk a városi cirkálás elektromos alapvetését

Egy pillanat műve megszokni, még egy pillanat megszeretni, és ha már eddig jutottunk, a rövid hatótáv sem akadály. Smart EQ Forfourral teszt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Félelem és reszketés kíséri a Szabó család útját ebben az 1983-as közlekedési oktatófilmben

További cikkeink a témában