Az autó csupán egy napig viselhette az 1990-es Genfi Autószalonon a Gucci feliratokat, utána a cég leszedette a tervezővel az alkotásáról a saját nevét.

Nem tudjuk, hogy a Gucci-család szomorú sorsú számkivetettje tényleg olyan szerencsétlen, ízlésficamos bohóc volt-e a valóságban is, mint ahogy Jared Leto megformálta a mozikban most futó A Gucci-házban. Az viszont biztos, hogy legalább egyszer kiváló ízléssel választott autótípust egy kis átfazonírozásra.

A Jaguar egészen 2005-ig nem készített kombikarosszériás autót, a képeken mégis egy szériában (igaz, nagyon kis szériában) gyártott XJ-S szerepel. A klasszikus Jaguarok restaurálására valamint Jaguar versenyautók és különleges típusváltozatok készítésére specializálódott, 1968-ban alapított Lynx ugyanis megtervezte és mindössze 67 példányban le is gyártotta ezt a gyönyörű, ráadásul praktikus shooting brake-et. Az 1982-ben bemutatott modell hivatalos neve: Lynx Eventer.

A bal oldalon látható a Lynx márkanév. Angol humor: a Lynx szó jelentése „hiúz”. Értjük: macska-macska

A kombisítás eredményeként az alapállapotában inkább 2+2, semmint négyüléses XJS hátsó ülései előtt is értelmes méretű lábtér keletkezett, a csomagtér pedig 407 literesről 673 literesre nőtt, és ledöntött hátsó támlákkal 180 centinél is hosszabb rakfelületet biztosított. Mindezt úgy, hogy az autó eleganciája (szerintünk) semmit sem sérült. A karosszérián törés nélkül végigfutó, hátul erősen lejtő övvonallal, a hosszú motorháztetőre rímelő hosszú tetővel és a kombiként is kupés, laposan fekvő hátsó szélvédővel, a hatalmas hátsó oldalablakokkal, kellemes lemez-üveg arányaival

ez az autó az egyik legjobban sikerült shooting brake az autós formatervezés történetében.

A Lynx az üzemanyagtankot is áthelyezte a kocsiban, a hátsó futóművet a nagyobb teherbírás érdekében megerősítették, a felfüggesztést pedig áthangolták, hogy az új tömegarányokkal is stabil legyen az autó futása. Az pedig már tényleg elképesztő, hogy az átalakítás során sikerült még egy kis súlyt is lefaragni. Az Eventert az XJ-S bármelyik motorjával meg lehetett rendelni: készültek autók a 3,6 literes soros hathengeres, a négyliteres V6-os és a csúcsmodell XJ-S R 309 lóerős, hatliteres V12-es motorjával is. Az átalakítás az XJ-S akkori árának körülbelül harmadába került.

Varázslat, amit a Lynx csinált: a shooting brake nemcsak praktikusabb, de elegánsabb, sportosabb is, mint a gyári kupéváltozat
Egy gyári XJS-műszerfal
A Gucci-féle belső és műszerfal

Ebből a hatvanhét gyönyörűségből fazonírozta át az egyiket, egy 1987-ben épített V12-es példányt Antonio Gucci az 1990-es Genfi Autószalonra. A divattervező megállapodott az autóépítő műhellyel húsz kocsi különleges kárpitozásáról, ezek az autók „Lynx Designo Di Paolo Gucci” megjelöléssel kerültek volna a vevőkhöz.

Az autóválasztás a művészi önmegvalósításhoz tökéletes – a megvalósítás már erősen véleményes.

Az autó műszerfalát Antonio kékre lakkozott szilfa betétekkel és irdatlan mennyiségű, kézi munkával kékre festett olasz borjúbőrrel díszítette. Az órák számlapjait fehérre színezte, a kormányt barna és kék bőrrel vonta be. A kartámaszokat krokodilbőrrel burkolta, az ajtóbehúzó fogantyúkat szintén kékre színezett kőrisfából készítette el újra. A tetőkárpitozás Alcantarából készült, a kormányközépbe és a sebességváltó választókarjába lazúrkő betétek kerültek. A csomagtér hímzett jaguárfejes (miért nem hiúzfejes?) szőnyege is Gucci-termék, a kocsihoz természetesen egyedi utazótáska-kollekció is készült.

Az autót százezer angol fontos árcédulával állították ki Genfben, de mindössze egy napig viselhette a büszke Gucci-feliratokat. Az ekkor már felerészben az Investcorp, felerészben Maurizio Gucci, Antonio unokatestvére tulajdonában lévő divatcég jogi képviselői ugyanis megjelentek az autószalonon, és gyorsan meggyőzték a Lynx embereit, hogy nem lesz jó vége, ha a kocsi továbbra is a Gucci branddel hivalkodik a standon. Antonio Gucci tehát nem használhatta a saját nevét tovább márkavédjegyként, a GUCCI-táblák és feliratok a kiállítás második napjára el is tűntek az autóról, a Gucci Eventer visszavedlett Lynx-szé.

Húsz helyett tehát csak egy készült ebből az autóból.

Persze ez és a legenda jócskán megemelte az egyetlen Gucci Eventer értékét. A kocsi első tulajdonosa, a brit David Andrew Richards személyesen Paolótól vette meg az autót, aki később megpróbálta visszavásárolni, de Richards nem adta el neki. 2014-ben aztán egy aukción egy Jaguar-gyűjtőhöz került az autó, aki olyan mesterekkel restauráltatta az ekkorra leromlott állapotú Jaguar-Lynx-Guccit, akik eredetileg is dolgoztak az átalakítási projektben!

Egy vázlat az átalakításról, még disznóbőrökkel borjú helyett
Jared Leto, mint Paolo, egy 1987-es, tehát még messze Paolo elszegényedése előtt játszódó jelenetben. Nagyon valószerűtlennek tűnik, hogy Paolo ekkoriban pont egy ilyen anti-luxus, anti-sport 924-es Porschét vezetett volna!

Az autó tudomásunk szerint egy 2016-os árverésen szerepelt utoljára a nyilvánosság előtt, ahol mintegy százezer eurós áron cserélt gazdát. Nem lennénk meglepve, ha a Gucci-film után valamikor a közeljövőben újra felbukkanna egy aukción, nyilván a márka körüli újabb hírverésnek megfelelő kikiáltási áron.

Egy jól sikerült Jaguar-átalakítás, Amerikából:

És ezt olvastad már?
Jenson Button eladja ezt a menő Ford Broncót