Az elmúlt negyven év legnagyobb felújítási munkálatai kezdődtek meg a Nürburgringen, aminek a folyamán helyenként az alapokig kicserélik a pályát. Most megnézheted, hogyan néz ki jelenleg a legendás pálya.

A Nordschleifét és a Grand Prix pályát számítva összesen 25 kilométeres Nürburgringet persze nem lehet egyszerre felújítani, idén öt szakaszt jelöltek ki, ahol összesen két és fél kilométeren újul meg a pálya. Nem egyszerűen aszfaltoznak, hanem az alapokat és a rázóköveket is kicserélik, és néhol a kerítéseket is átépítik, hogy megfeleljenek a legújabb biztonsági követelményeknek.

A munkák során a pálya 22 ezer négyzetméteres felületén dolgoznak, az exkavátorok 10 ezer köbméter anyagot mozgatnak, és 6 ezer tonna aszfaltot törnek fel, aminek egy része visszakerül az új keverékbe.

A Nürburgring hosszú története során nem mindig a tartósságra törekedtek a pálya fenntartói, ezért most már ezt a szempontot is figyelembe kell venniük, az új burkolatot legalább húsz évre építik.

Mint ahogyan arra is ügyelnek, hogy a pálya vonalvezetése, a kanyarok dőlése és a lejtők meredeksége is pontosan ugyanolyan legyen, mint mielőtt belevágtak a munkába.

A felújítással a tervek szerint február 22-ére végeznek, ami után ismét birtokba lehet venni a Nürburgringet.

Ha van fél órád, nézd meg Misha Charoudin videóját, amiben a pálya sajtófőnökével sétálnak végig az aszfalt nélküli részeken, és sok érdekes kérdésre adják meg a választ:

A felújítás előtti utolsó köröket a Mercedes-AMG GT R Pro futotta, itt nézheted meg belsőkamerás felvételen:

Megújult formában hódít tovább a Mercedes-AMG GT

A belseje is megkapta a legmodernebb kütyüket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában