Így talán kevesebb motorbüntetés lesz.
A hibridéra bevezetése óta, vagyis 2014-től kezdve az FIA korlátozza a motorok és az ahhoz tartozó egyes elemek felhasználható mennyiségét. Az egyik legérzékenyebb alkatrészből, az MGU-K-ból (mozgásienergia-visszanyerő rendszer) például korábban ötöt lehetett használni büntetlenül, később ennek számát kettőre csökkentették.
A szövetség viszont beláthatta, hogy 2020-ban esélytelen lenne kettővel átvészelni a 22 futamból álló rekordhosszú idényt, ezért háromra növelte a felhasználható mennyiséget.
Az FIA kevesebb motorbüntetést remél ettől, a Renault- és Honda-motoros csapatok pedig abban bízhatnak, hogy ez a három már nekik is elegendő lehet, ugyanis ők több mint kettőt használtak fel a 2019-es idény során.
(Forrás: planetf1.com, Parc Fermé, fotó: Getty Images)