Ha azt hiszed, hogy egy sportmodell annál jobb, minél erősebb, akkor gondold újra a dolgot. Az első Golf GTI könnyű volt és fürge, és most ennek a hagyományait eleveníti fel a Volkswagen a legújabb GTI-vel.

Legendává vált az első generációs Golf GTI, ami még kicsi volt és könnyű, de elég erős és közvetlen ahhoz, hogy mosolyt csaljon az arcodra vezetés közben. 810 kilogrammot nyomott, ezért nevetve vitte az 1,6 literes, 110 lóerős szívómotorja. 9 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, ami a hetvenes években elég jó eredménynek számított.

De az utódjai a biztonsági és kényelmi elvárások miatt egyre nagyobbak és nehezebbek, és ezért egyre erősebbek is lettek. A Golf GTI már 230 lóerős, ami remek szórakozást nyújt, ezt mi is kipróbáltuk, de már messze nem ugyanaz, mint az a kicsi és fürge autó, ami hajdanán volt. Ezt eleveníti fel a Volkswagen a legújabb GTI-vel.

Az up! egy divatos városi mini, ami eddig talán kívül esett a látómeződön. De most, hogy ebből is elkészült a GTI változat, már érdemes számításba venned. A kis Volkswagen ugyanis 997 kilogrammot nyom, az 1.0 TSI pedig a turbóval 115 lóerőre és 230 Nm-re képes, a hatfokozatú kézi váltóval 8,8 másodperc alatt van százon, és 197 km/órával is hasíthat.

Abszolút értelemben véve nem világbajnok értékek ezek, de mivel az up! GTI kicsi és közvetlen, ezért olyan élmény lehet a vezetése, mint egy gokarté. Persze megvan mindene, amitől igazi GTI lesz, így a 17 colos kerekek, a 15 mm-rel ültetett futómű, valamint az igazi jellegzetességek, az egyedi váltógomb és a kockás üléshuzat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megvan az Audi első pilótája a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés