Az Opel hamarosan bemutatja az Astra új generációját, ami már teljesen eltérő műszaki alapokra épül, ezért mindenben nagyon más lesz, mint az elődje.

Egy hete az Opel már megmutatta az idén érkező vadonatúj Astra néhány részletét, és egy pár dolgot el is árult róla.

Az új Astra a Stellantis műszaki tartalmát használja, ugyanarra az EMP2 padlólemezre épül, mint a Peugeot 308 és a DS 4, de a stílusa a Mokkához hasonlóan teljesen eltér majd a francia testvérekétől.

Most már nemcsak részleteiben, hanem teljes egészében is láthatjuk az új Astrát, igaz, még csak álcázva.

A prototípusok az utolsó tesztköröket futják, és az már a maszkírozott autókon is látszik, hogy teljesen megváltoznak az arányai. A 4,37 méteres hossza szinte változatlan, de szélesebb és laposabb lesz az Astra, hosszabb motorháztetővel.

A 2,67 méteres tengelytávja minimálisan nőtt, de az utasterét érezhetően tágasabbnak ígérik, főleg szélességében.

A Mokkához hasonlóan az Astrában is kitöltik a műszerfalat a képernyők, az új kormánykerék mögé dupla kijelző kerül, az álca alól kilátszó elemek közül a bajuszkapcsolók és a váltókar emlékeztet a francia rokonságra.

Az alapmodellt az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 130 lóerős változata hajtja majd, hatfokozatú kézi váltóval,

a csúcsmodellek pedig az Astra történetében elsőként megjelenő plug-in hibridek lesznek,

az 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor és a 110 lóerős elektromotor kombinációjával, 180 és 225 lóerővel.

A kínálatnak az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízel is a része marad, és a legújabb vezetéstámogató rendszerek sem maradhatnak ki. Az Opelnél büszkék rá, hogy a fejlesztés jelentős része a rüsselsheimi központjukban zajlott, ezért maradhatott németes az új Astra: a futóművét például úgy hangolták, hogy a sebességkorlátozás nélküli német autópályákra is megfeleljen.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
V6-os motor hajtja ezt az igazán őrült Opel Astrát