Nagy áttörést jelenthet az elektromos autók számára az a Gemini névre keresztelt akkumulátorcsomag, amit egy detroiti startup fejlesztett, és ami egy széria Teslába szerelve megduplázta annak hatótávját.

Az elektromos autók egyik legkényesebb pontja az egy feltöltéssel megtehető távolság, ami a pár száz kilométerről csak az utóbbi időben kezdett elmozdulni az akár ötszáz kilométer felé. A Tesla mindig is élen járt a hatékonyságban, ezért egy Model S-be szerelve mutatták be azt a forradalmi akkumulátort, amivel egészen elképesztő hatótávot értek el.

A michigani Our Next Energy (ONE) alapítója az a Mujeeb Ijaz, aki korábban az Apple energiatárolási részlegének vezetője volt, és akinek új cége egyszerűen akkumulátort cserélt egy széria Tesla Model S-ben, és ezzel szinte megduplázták annak a hatótávját.

A legutóbbi két teszten több mint 1200 kilométeres hatótávot értek el, ami lenyűgözően hangzik egy elektromos autótól.

  • Az első tesztet Detroit környékén futották, az elektromos autók számára nem éppen ideális fagypont alatti hőmérsékleten, átlagosan 90 km/órás sebességgel, és sikerült egy feltöltéssel 752,2 mérföldet megtenniük, ami több mint 1210 kilométernek felel meg.
  • A második tesztet fékpadon futották, 23 Celsius-fokos hőmérsékleten, hasonló sebességgel, ekkor 882 mérföldes, azaz 1419 kilométeres hatótáv adódott.
  • A nagyobb érték a kedvezőbb hőmérséklet mellett annak is köszönhető, hogy a domborzat és a menetszél nem befolyásolták az autó fogyasztását.

Az eredményhez hozzá kell tenni, hogy az ONE által beszerelt akkumulátor 203,7 kilowattórás kapacitása is csaknem duplája a Teslába gyárilag szerelt akkuénak.

A Gemini névre keresztelt akkucsomag érdekessége, hogy két különböző típusú akkumulátorból áll,

egy kisebb meghajtó akkuból, ami 240 kilométeres hatótávra képes, és egy hatótávnövelő részből, ami úgy működik, mint egy óriási power bank, és ezer kilométerrel képes növelni a megtehető távot.

Sok munka áll még az Our Next Energy előtt, mire sorozatgyártásba kerülhet a forradalmi akkumulátoruk, de a tesztek eredménye jól mutatja, hogy egy teljesen gyári állapotú Teslába szerelve is milyen lehetőségek nyílnak meg az akkutechnológia fejlődésével. A michigani cég 2022 végére ígéri a szériagyártásba adható változatot.

Ez is érdekelhet:

975 kilométert autóztak egy feltöltéssel a Tesla Model 3-mal

Nem abszolút rekord, de ezzel a típussal még nem mentek ennyit.

1078 kilométert mentek egy feltöltéssel egy Teslával

Csak egy hónapig tartott a korábbi rekord, amit most olaszok döntöttek meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés