A Peel P50 tulajdonképpen egy guruló doboz, de ennek is megvannak az előnyei: bárhova magaddal viheted és a parkolás miatt sem kell többet idegeskedned.

A Top Gear 2007-es, zseniálisan vicces tesztjében Jeremy Clarkson a "tökéletes városi közlekedési eszköznek" nevezte a Peel P50-est, miután egy jót csapatott vele a BBC-székház szűk folyosóin. A mikroautó ennek ellenére soha nem lett sikeres, 1962 és '64 között nagyjából 47 darabot gyártottak a háromkerekű járgányból, ami annyira nem is volt kicsi, elvégre a 197 centiméter magas Clarksonnak is sikerült beleszuszakolnia magát. A P50-nek valóban megvoltak az előnyei, például az 59 kilogrammos kocsit úgy húzhattad magad mögött, akár egy gurulós bőröndöt, és a liftbe is kényelmesen befért, bár a rükverc fokozat hiánya azért okozhatott kellemetlen szituációkat. További hátránya volt, hogy egy balesetnél az esélytelenek nyugalmával várhattad, sikerül-e élve kimásznod a guruló dobozból.

Az eredeti P50-esbe a DKW 50 köbcentis, öt lóerős motorját szerelték, amivel a kocsi 60 km/h csúcssebességet tudott elérni, a Modern Microcars által gyártott replikában viszont már egy 200 köbcentis Honda GX200 motort találunk, amit általában fűnyíró traktoroknál használnak.

Az Ebayen hirdetett kocsi sajnos nem csak teljesítményben különbözik az eredetitől, de a "majdnem olcsóbb, mint gyalogolni" reklámszlogen sem állja már meg a helyét, mert amíg a '60-as években kétszáz fontért lehetett hozzájutni a kocsihoz (mai reálértéken átszámolva ez nagyjából egymillió forintnak felelt meg), ma már a replikáért is 26 ezer dollárt, azaz 5,7 millió forintot kell leszurkolni.

És ezt olvastad már?
A kipörgő kerekért és a kézifékes kanyarért is büntetnek ezentúl a rettenetes baleseti statisztikájú Romániában