Miután újraszervezték a túraautó-világbajnokságot, egyre több gyártó láthatja értelmét versenyautót fejleszteni a szériához. Most éppen a Peugeot mutatta be a sajátját, a 308 TCR pedig Michelisz Norbi ellenfeleihez is kerülhet.

2017-ben véget ért a túraautó-világbajnokság eddig ismert formája, hogy idén WTCR néven újraszervezve támadjon fel a széria. A versenyek nagyjából hasonlóak lesznek, de a szabályokon variálnak, és a gyári csapatok részvételét kizárják, csak privát alakulatok indulhatnak, és az autókat is a szériamodellekhez közelebb álló TCR típusúakra cserélik. Mutattuk már, hogy a Honda mit épített a Civic alapjára, amit talán Michelisz Norbi is vezethet, most pedig a Peugeot leplezte le a sajátját.

A 308 TCR a kompakt francia típus eddigi legjobban felmérgesített változata. Nem kell sokat nézni, hogy észrevegyük a különbséget az utcai változathoz képest, ugyanis a nyomtávokat és a sárvédőket is jelentősen kiszélesítették, mélyre húzott splitter került előre, és méretes a hátsó szárny is. A futómű állítható, de a lényeg a motor: az 1,6 literes, turbós négyhengeres már 350 lóerőre és 420 Nm nyomaték leadására képes, az ütőképes gyorsulás tehát garantált.

Már rendelhető is a versenyautó, amiből az első példányokat áprilisban szállítják le, talán még éppen időben az új túraautó-világkupa rajtjára. 109 ezer euróval kell számolnia annak, aki ilyenben venné fel a harcot Michelisz Norbival, ha a magyar pilótának vagy M1RA nevű csapatának sikerül elindulnia a sorozatban. Sok érdeklődőre számíthatnak, a Peugeot és Citroën sportrészlege ugyanis egyszerűen nem tud hibázni, a legutóbb éppen a C-Elysée uralta évekig a túraautó-bajnokságot.

Hallgasd is meg, hogyan szól a 350 lóerős Peugeot:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában