Nagyon ritka akkor is lehet egy autó, ha nem különleges sportkocsiról van szó, hanem csak egy egyszerű kombiról. Pontosabban nem is olyan egyszerűről, hiszen a Dangel által átalakított Peugeot 505 Break története Líbiában kezdődött.

Líbia francia nagykövetségénél rendelték meg 1985 novemberében újonnan azt a Peugeot 505 kombit, amelyet aztán a Dangel műhelyébe küldtek. A francia specialista már évtizedek óta a Citroën és Peugeot típusokat alakítja 4x4-esre, és ezt a családi autót is alaposan átépítették. A karosszéria alá állandó összkerékhajtás került, felező fokozattal és központi differenciálzárral, a hasmagassága 22 centiméterre, a gázlómélysége 60 centiméterre nőtt.

Szükség is volt a terepképességekre, hiszen a Peugeot-t régészeti feltárásoknál használták Leptis Magna ókori városánál,

ami az egyik legnagyobb ilyen település Líbiában, a föníciaiak első kereskedelmi telepe volt a térségben az időszámításunk előtti 8. században. Az 505 Break kezdetben francia diplomata rendszámmal futott, majd tíz évvel később eladták, és líbiai rendszámtábla került rá.

1999-ben egy francia állampolgár vette meg, aki évek óta Tripoliban élt, és francia autóalkatrészekkel kereskedett, többek között a Peugeot Sportnak is dolgozott a Párizs-Dakar rali szervizpontjain. 2011-ben, amikor Kadhafi diktatúrája véget ért, a férfi a családjával hazaköltözhetett:

mindenüket felpakolták a Peugeot-ra, amivel a Marseille felé tartó kompra hajtottak. A túlterheléstől tönkrement a kuplung, de végül hazajutottak vele.

Nem olyan régen egy olasz gyűjtő vásárolta meg, és teljesen fel is újította a ritkaságot, amiből eredetileg 500 darab készült 1985 és 1994 között, de csak alig húsz maradt fenn Európában. Még ritkább ez a kétliteres benzines kivitel 98 lóerővel és négyfokozatú váltóval,

a karosszéria érdekessége a zöld alsó sáv, ahol apró betűkkel az autó teljes története olvasható.

Most a Bolaffi aresei aukciójára kerül, ahol 16-20 ezer euróért, azaz 5-6 millió forintért keresnek neki új tulajdonost.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés