Négyajtós lépcsőshátúból ötajtós kupéformájú limuzin lett a Peugeot legnagyobb modellje. Az új 508 már nem elsősorban tágas, hanem inkább vonzó, sportos és elegáns szeretne lenni, ezért az ellenfelei közé is prémiumtermékeket sorolnak a franciák.

Nagy hagyományai vannak a középkategóriás modelleknek a Peugeot-nál, és most ezeknek nagy részével szakítanak a vadonatúj 508 bemutatásával. Az újdonság ugyanis már nem egy méretes, de konzervatív lépcsőshátú szedán, hanem egy formás, sportos kiállású ötajtós limuzin, ami kupéformájával a kategória prémiumautóinak állítana ellenfelet. A francia márka szerint az Audi A5 Sportback és a Volkswagen Arteon a két legfőbb rivális, ami elég merész húzásnak hangzik.

Formára rögtön a legszebbek közé lépett a Peugeot.

Az új 508 a korábbi Instinct tanulmányautó vonásait örökölte, például a karomszerű nappali menetfényeket és a fekete betétben világító hátsó lámpákat, de az arányai is nagyot változtak. Nem gyakori a modellváltásnál, hogy az új autó a kisebb, de most éppen ez a helyzet: az 508 hossza 4,83-ról 4,75 méterre csökkent, és a 2,79 méteres tengelytávja is rövidebb lett két centiméterrel.

Miért mondják kupénak, ha ötajtós?

A legtöbbet az teszi hozzá a megjelenéséhez, hogy a szélessége két centivel nőtt, a magassága pedig hat centivel mindössze 1,4 méteresre csökkent – ettől, és a keret nélküli ablakoktól lesz kupészerű az új 508. Az áramvonalas forma (a Cw értéke 0,26) ellenére elég tágasnak ígérik az utasteret, a csomagtartó pedig ugyan 515-ről 487 literesre csökkent, de nagy ötödik ajtón át könnyebben pakolható, és 1537 literesre bővíthető.

A berendezés ugyanazt a vonalat követi, amit a Peugeot 308-ban és 3008-ban ismertünk meg,

azaz kisméretű, sportos kormánykerék, fölötte a 12,3 colos képernyővel helyettesített műszeregységgel, és középen a 10 colos érintőképernyővel és a zongorabillentyűre hasonlító funkciógombokkal. A masszázsfunkciós ülések, a nyitható panorámatető, a vezeték nélküli mobiltöltő és a Focal prémium hifi sem hiányzik a fedélzetről.

Jobb lesz vezetni, azt ígérik

Az új 508 közben 70 kilogrammal könnyebb is lett a réginél, a karosszériája merevebb, a futóműve pedig adaptív csillapítású is lehet, ami csupa jót ígér menet közben. Az alapmotor egy új 1,5 literes turbódízel 130 lóerővel, és ez az egyetlen kivitel, amihez kézi váltó jár, de a nyolcfokozatú automata itt is opció. A kétliteres dízel 160 és 180 lóerős változata, illetve az 1,6 literes, turbós benzines 180 és 225 lóerős kivitele már minden esetben automata, az utóbbi a GT modellt hajtja.

Nincs új autó vezetéssegédek nélkül

2019-ben konnektorról tölthető változata is jön az 508-nak, amit rengeteg vezetéssegítővel is elláttak. Az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a táblafelismerő, az önállóan parkoló, vagy a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő, 140 km/óráig működő autonóm vészfékező már ismerős lehet, de az új 508 képes önállóan a sáv közepén tartani magát, és a kategóriában elsőként éjjellátó rendszer is elérhető lesz hozzá.

Genfben mutatják be, a forgalmazása pedig ősszel kezdődik – addig is nézd meg, hogy mozgásban is milyen szép:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés