Nem mindennapi próbának tette ki a bemutatása előtt a 911 GT3 új generációját a Porsche a weissachi fejlesztőközpontjában és az olaszországi tesztpályáján.

Minden új autó bemutatását alapos tesztek előzik meg, de egy olyan kiélezett, versenypályára szánt sportkocsinál, mint amilyen a Porsche 911 GT3, még kíméletlenebbek ezek a tesztek.

A négyliteres, hathengeres boxermotorja 510 lóerőre és 470 Nm-re képes, és a Porsche csak akkor adta ki a modellt, amikor meggyőződött róla, hogy bírja a gyűrődést.

A német márka mérnökei szerint a hajtáslánca csak két dologban különbözik a versenyautóétól: a vezérlő elektronikában és a kipufogórendszerben. Sejtheted, hogy mennyit bír az autó, és a Porsche most el is árulta.

A szárnyat, akárcsak az első légterelőt, négy állásba lehet állítani, mindig az adott pálya igényeinek megfelelően. Már az alapbeállításnál is 50 százalékkal több leszorítóerőt termel 200 km/óránál, de ez akár 150 százalék is lehet.

A prototípust sem kímélték, az olaszországi Nardo döntött körpályáján több mint 5000 kilométeren keresztül mentek vele 300 km/órával, és közben csak tankolni álltak meg. Az új 911 GT3 ezzel egy 24 órás verseny távját tette meg, miközben ez egy rendszámos utcai autó.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.