A Porsche szükségét érezte egy elérhetőbb belépőmodellnek, amikor a 356-osról a fejlettebb és drágább 911-esre váltott, ez lett a 912-es. Az egyik fennmaradt prototípusa figyelemreméltó összeget ér.

Mostanában egyre nehezebb megbecsülni az autóritkaságok értékét, elég csak példának venni azt a Porsche Carrera GT-t, ami tizenöt évvel ezelőtt újonnan még 450 ezer dollárba került, és nemrég kétmillióért adtak tovább rajta egy aukción. Az első pillantásra kevésbé izgalmasnak tűnő Porschék is lehetnek értékesek, mindjárt itt van például ez a 912-es 1965-ből.

Nem elírás, a Porsche ugyanis a 356-oshoz képest minden téren fejlettebb 911-es bevezetésekor úgy döntött, hogy egy elérhetőbb belépőmodellt is készít, ez lett a 912-es. Az autóból összesen hat prototípust építettek tesztelés céljára, és ebből

mindössze kettő maradt fenn, a képeken látható az egyik, ez máris megmagyarázza, miért olyan értékes.

Első pillantásra egy első szériás 911-esnek tűnik – amit 901-esnek neveztek volna, ha a Peugeot nem lép közbe –, de az elefántcsontszínű lemezek alatt a 356-osból származó négyhengeres motor és négyfokozatú kézi váltó található.

A prototípusról árulkodik, hogy a műszerfalat a karosszéria színére fényezték, ez nem volt benne a későbbi szériamodellekben.

A tulajdonosa úgy fedezte fel, hogy nem mindennapi 912-esről van szó, amikor rájött, hogy hat helyett öt számjegyből áll a sorozatszáma. 1966-ban adták el Stuttgartban, a motorja és váltója a mai napig eredeti, ezért amikor a Mecum floridai aukciójára került, 4-500 ezer dollárra, azaz 120-160 millió forintnak megfelelő összegre becsülték az értékét.

(Képek: Mecum Auctions)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Amikor Barrichello legendás előzésével egyszerre két Schumachert hagyott faképnél