A Porsche már korábban elárulta, hogy a Cayenne egy új változata rekordot döntött a Nordschleifén, most pedig meg is mutatta, milyen lett a Turbo GT.

A Porsche már egy hónapja megsúgta, hogy a Cayenne még izmosabb változatán dolgozik, majd két hete az is kiderült, hogy ennek a modellnek a prototípusa rekordot döntött a Nordschleifén. A Cayenne Coupé csúcsmodelljéről tehát már akkor tudtuk, hogy a leggyorsabb lett a legendás német pályán, amikor még a nevét sem árulták el.

Most leleplezték a Cayenne legsportosabb változatát, aminek Turbo GT lett a neve,

és ebben is egy 4 literes biturbó V8-as motor dolgozik, mint a Turbóban, de az erőforrás alapos átdolgozásával a legnagyobb teljesítménye 550-ről 640 lóerőre, a maximum nyomatéka pedig 760-ról 850 Nm-re nőtt.

A Turbo GT ugyan még ezzel is elmarad egy kicsit a Turbo S E-Hybrid mögött, ami 680 lóerőre és 900 Nm-re képes, de mivel nem hibrid, ezért több mint háromszáz kilóval könnyebb, és érezhetően gyorsabb is nála.

3,3 másodperc alatt gyorsul százra, hat tizeddel rövidebb idő alatt a Turbo S-nél, a végsebessége 300 km/óra.

A Porsche szerint a Cayenne Coupé Turbo GT nemcsak dögösebb lett, hanem valójában sportosabbnak is érezni,

ami az áthangolt aktív futómű és a gyorsabban kapcsoló nyolcfokozatú automata érdeme is. A karosszéria módosításával az aerodinamikája is javult, a végsebességnél 40 kilogrammal nagyobb leszorítóerőt termel.

A középre tett két kipufogóvégéről lehet felismerni a Turbo GT-t, ami 22 colos kerekeken gördül, a négyüléses utastérben minden eddiginél több Alcantarát használtak. A Porsche megkéri az árát a rekorder Cayenne-nek, ami

nemcsak a 150 ezer eurós Turbónál, hanem a 176 ezer eurós Turbo S E-Hybridnél is többe, 196 ezer euróba kerül.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Végre egy balesetmegelőzési kampányvideó, ami úgy szörnyű, ahogy szörnyűnek kell lennie